رشد ۷۶ درصدی حق بیمه‌ها در ۸ ماه

۱۳م آذر ،

بینا- وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به رشد ۷۶ درصدی حق بیمه‌ها در ۸ ماهه ابتدایی امسال، گفت: افزایش حق بیمه‌ها و واگذاری کارهای بیمه‌ای بعضی شرکت‌ها به بیمه‌گران داخلی، از دلایل این رشد است.
به گزارش بینا، سید شمس‌الدین حسینی امروز در نوزدهمین همایش ملی و پنجمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه، اظهار داشت: اعمال تحریم‌های بیمه‌ای علیه کشور، سبب شد تا نقش و اهمیت بیمه بیش از پیش در سطوح استراتژیک کشور و نظام، روشن شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به رشد ۷۶ درصدی حق بیمه‌ها در ۸ ماهه ابتدایی امسال، گفت: رشد تعداد بیمه‌نامه‌ها، افزایش حق بیمه‌ها و واگذاری کارهای بیمه‌ای بعضی شرکت‌ها به بیمه‌گران داخلی از دلایل این رشد است.
وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد یک تغییر تدریجی در ترکیب بیمه‌نامه‌ها هستیم، به طوری که رشد رشته‌های مختلف غیر از شخص ثالث، افزایش یافته است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در سال جاری ۶۶ درصد از کل حق بیمه‌های تولیدی متعلق به چهار شرکت بیمه دولتی بوده که از این میزان ۴۴ درصد مربوط به بیمه ایران، ۲۲ درصد شرکت‌های آسیا، دانا و البرز و ۳۴ درصد سهم ۱۹ شرکت بیمه‌ای دیگر است.
وی با اشاره به وجود ظرفیت فراوان در زمینه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری برای گسترش پوشش‌های بیمه‌ای در کشور، گفت: در بخش حمل و نقل و کشتیرانی، ظرفیت بسیاری وجود دارد.
حسینی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه بیمه‌های تکمیل درمان صورت گرفته است، تصریح کرد: در دنیا نیز شرکت‌های بیمه خصوصی از بیمه‌های تجاری به سمت رفاهی و بیمه‌های زندگی متمایل شده‌اند.
وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: ساختار اقتصاد دولتی و وجود دولت به عنوان مالک شرکت‌های بیمه‌ای، قبل از اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، مانع از توجه به نقش بیمه در کشور بود که این روند اصلاح شد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.