رشد ۹۳ درصدی ارزش معاملات فرابورس

بازار فرابورس با جابجایی ۲۶۷ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۱۴۲ میلیارد تومان نسبت به هفته گذشته با رشد ۹۳ درصدی مواجه شده است.

امیر هامونی مدیر بازار فرابورس ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب گفت: بازار فرابورس با تحت تاثیر قرار گرفتن بازار سرمایه و بورس با رشد قابل توجه روبرو شد تا جایی که با ۲۶۷ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۱۴۲ میلیارد تومان نسبت به هفته گذشته با رشد بی نظیر ۹۳ درصدی مواجه شد.

وی با بیان اینکه بازار فرابورس از نظر حجم، رشد ۱۵۸ درصدی را تجربه کرد، افزود: در این هفته گروه صنایع غذایی و گروه سیمان و شرکت های اصل۴۴ بیشتر صف عرضه را داشتند به طوری که عرضه ۶۷ درصد سهام شرکت بالاست در بازار اول سهام رقابت شدیدی را در فرابورس به وجود آورد.

مدیر بازار فرابورس اظهار داشت: در بازار سوم اوراق مشارکت به قیمت ۷۵ میلیارد تومان پذیره نویسی شده و مابقی پذیره نویسی به هفته آینده موکول شد.

وی تاکید کرد: ارزش بازار فرابورس در کل ۳۰ هزار میلیارد تومان است و در حال حاضر عرضه اولیه برنامه ها برای هفته آینده مشخص نشده و طبیعی است.

یکسری از شرکت های اصل۴۴ معیارهای پذیره نویسی را دارند از جمله پالایشگاه لاوان، نفت تهران در صف های عرضه قرار دارند و پس از آماده سازی با تصمیم سازمان خصوصی به مرور عرضه خواهند شد.

هامونی خاطرنشان کرد: تداوم رشد را نمی شود در بازار تضمین کرد در کل بازار تحت شرایط نوسان قرار دارد و تضمینی برای رشد یکپارچه نیست.

خوشبختانه بورس سعی بر آن دارد که بازار را باثبات نگه دارد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.