رشوه شرکت دفاع هوایی- فضایی اروپا به مقامات سعودی

شرکت اروپایی دفاع هوایی- فضایی به پرداخت رشوه به مقام‌های سعودی برای امضای قراردادی به ارزش دو میلیارد و پانصد هزار دلار متهم شده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، شرکت اروپایی دفاع هوایی- فضایی اعلام کرد: دفتر مبارزه با جرایم مالی در انگلیس تحقیقاتی را درباره فعالیت‌های شرکت جی بی‌ تی اسپیشال پروجکت منیجمنت به عنوان شعبه‌ای از شرکت اروپایی دفاع هوایی فضایی در عربستان آغاز کرده است.
دفتر مبارزه با جرایم مالی انگلیس نیز در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد که تحقیقات جزایی درباره شرکت جی بی‌تی در عربستان آغاز شده است. این پایگاه هیچ جزئیاتی دراین باره ارائه نداد.جی بی‌تی شعبه‌ای از شرکت تخصصی فضایی استریوم در شرکت اروپایی دفاع هوایی فضایی است که در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای فعالیت می‌کند.
روزنامه دیلی تلگراف انگلیس در ماه مه سال ۲۰۱۱ میلادی نوشته بود که دفتر مبارزه با جرایم مالی مظنون است که شرکت اروپایی دفاع هوایی فضایی به مسئولان سعودی برای کسب قراردادی به ارزش دو میلیارد و پانصد هزار دلار در زمینه سیستم‌های ارتباطی رشوه داده است
.به نوشته این روزنامه، به نظر می‌رسد که مسئولان سعودی رشوه دریافتی را به صورت خودروهای گرانقیمت، جواهرات و پول نقد دریافت کرده باشند.




باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.