رشیدی قهرمان جهان شد، فضلی روی سکوی سوم ایستاد

۲۳فروردین۱۳،

در پایان رقابتهای دسته ۹۴ کیلوگرم نوجوانان جهان

میلاد رشیدی و امیرحسین فضلی، دو نماینده شایسته وزنه برداری ایران با کسب دو مدال طلا، یک نقره و سه برنز، سکوهای اول و سوم دسته ۹۴ کیلوگرم رقابتهای جهانی نوجوانان را از آن خود کردند.

به گزارش گروه ورزشیممتازنیوز، در آخرین روز از سومین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان میلاد رشیدی که رقابت نزدیک و فشرده ای با نیکیتا سولوئف از روسیه داشت با مهار وزنه های ۱۶۰ کیلوگرم در یکضرب و ۱۷۹ کیلوگرم در دوضرب عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. رشیدی در یکضرب چهار کیلوگرم بیشتر از حریف روس خود وزنه زد اما در دوضرب به سبب ۱۳۰ گرم اضافه وزن نسبت به این حریف روس، هم رکورد با او در رده دوم قرار گرفت و صاحب مدال نقره شد. در مجموع نیز رشیدی با حدنصاب مجموع ۳۳۹ کیلوگرم عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد و سولوئف از روسیه با حدنصاب مجموع ۳۳۵ کیلوگرم روی سکیو دوم ایستاد. رشیدی ضمن کسب عنوان قهرمانی جهان رکورد یکضرب دسته ۹۴ کیلوگرم نوجوانان ایران را نیز که در اختیار نواب نصیرشلال بود، پس از ۸ سال به میزان ۴ کیلوگرم ارتقا بخشید.

در این وزن دیگر نماینده کشورمان، امیرحسین فضلی هم با وجود درد کمر وزنه های خوبی را بالای سر برد و در رقابت با داداشبایلی از آذربایجان هر سه مدال برنز را از آن خود کرد. فضلی در یکضرب پس از مهار وزنه ۱۵۰ کیلویی صاحب مدال برنز شد و با صلاحدید کادر فنی از آمدن روی تخته برای سومین حرکت یکضرب اجتناب کرد تا با آمادگی بیشتری به سراغ حرکت های دوضرب برود. او در دوضرب هم رقابت نزدیکی با حریف آذربایجانی داشت در نهایت با یک کیلوگرم برتری نسب به داداشبایلی صاحب مدال برنز این حرکت و مدال برنز مجموع شد. فضلی که در حرکت یکضرب هم هر دو وزنه درخواستی کادر فنی را بالای سر برده بود در دوضرب هم سه بار متوالی وزنه های ۱۶۸، ۱۷۳ و ۱۷۸ کیلوگرم را بالای سر برد تا بدون هیچ خطایی به کار خود در رقابتهای جهانی پایان دهد.

پیش از این علیرضا دهقان دیگر نماینده شایسته کشورمان با کسب هر سه مدال طلای دسته ۸۵ کیلوگرم، عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد بود.

تا ساعتی دیگر (۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) علیرضا سلیمانی و پیمان جان در آخرین دسته از رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان روی تخته می روند./زر


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.