رصد دایمی کالاهای وارداتی با ارز دولتی به محض ورود به کشور/ واردات انحصاری نیست

‘حمید صافدل’ عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا عنوان کرد: کلیه کالاهای وارداتی با نرخ ارز مرجع (۱۲۲۶ ریال) به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می شود و مورد پایش کارشناسان این سازمان قرار می گیرد.

وی در باره وضعیت واردات موز با ارز دولتی نیز توضیح داد: با توجه به این که، موز اساسا تولید داخلی ندارد و به دلیل تاثیر آن در سبد مصرف خانوار و تنظیم بازار، در فهرست تطبیقی واردات قرار دارد، با ارز دولتی وارد می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برخی اظهارات مبنی بر این که، واردات محصولات و کالاها در انحصار عده ای خاص است، عنوان کرد: هرگونه واردات بر اساس ثبت سفارش برای متقاضیان امکان پذیر است و واردات برای هیچ فردی انحصاری تعیین نشده است.

وی تصریح کرد: کلیه کسانی که دارای کارت بازرگانی هستند، می توانند نسبت به ثبت سفارش کالا یا محصول مورد نظر خود اقدام کنند و برای کلیه واردکنندگان یک گروه خاص از کالا شرایط ورود، شامل تعرفه و نرخ ارز اعمال می شود.

رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: فرایند ثبت سفارش واردات با نرخ ارز مرجع شامل دو گروه است، بخشی نیازهای عمومی و عامه مردم شامل غلات و اقلامی از این قبیل را در بر می گیرد و برخی از انواع کالاها به تشخیص معاونت توسعه بازرگانی در حوزه تنظیم بازار و معاونت اقتصادی در حوزه کالاها شامل مواد اولیه صنعت و تجهیزات صنعت به معنای عام اعلام می شود.

اقتصام **۱۶۰۱**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۶۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.