رصد عملکرد بانک‌ها در تامین نقدینگی

۱۹م آذر ،

بینا- ناظر پولی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مازندران گفت: عملکرد بانک‌ها در تامین نقدینگی رصد می‌شود.
به گزارش بینا، عدالت کامیاب با اعلام آمادگی مازندران برای پرداخت یارانه‌‌های نقدی مردم در مدت زمان اعلام شده به فارس بیان داشت: بر اساس برآورد حدود ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه‌ نقدی به حساب تعیین شده مردم در مازندران پرداخت می‌شود.
وی با اعلام اینکه خراب شدن بعضی سیستم‌های بانکی همانند ملی و تجارت در اختیار ما نیست، بیان داشت: از بابت آمادگی تجهیز شعب، دستگاه‌ها، حمل و نقل و پول‌رسانی مشکلی وجود ندارد.
وی در مورد پیشنهاد فارس برای حضور یک متصدی در بانک‌های مجهز به سیستم عابر بانک برای رفع مشکل احتمالی در بانک‌ها خاطرنشان کرد: برای بررسی این پیشنهاد باید با مسئولان بانک‌ها نشستی را برگزار کنیم که آیا این امکان وجود دارد یا خیر؟
وی در ادامه بیان داشت: سیستم‌های عابر بانک طوری طراحی شد که در صورت عدم نقدینگی به مدیران بانک‌ها اخطار می‌دهد که نسبت به تامین نقدینگی توسط متصدیان بانک‌ها اقدام شود.

عملکرد بانک‌ها در تامین نقدینگی رصد می‌شود
کامیاب در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که آیا مدیران در زمان دریافت پیامک نسبت به رفع مشکل اقدام می‌کنند، گفت: متصدیان دستگاه‌های ای تی ام طوری اقدام می‌کنند که در پایان زمان اداری دستگاه را پرپول می‌کنند تا مشکلی برای مردم ایجاد نمی‌شود.
وی در پاسخ به سئوال دیگر فارس که آیا تاکنون به مواردی برخوردید، گفت: اگر بگویم مشکلی در این زمینه نداشتیم ممکن است دروغ تلقی شود ولی عملکرد بانک‌ها در تامین نقدینگی رصد می‌شود.
ناظر پولی بانک مرکزی در مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد عدم وحدت رویه در بانک‌های مازندران برای دریافت ضامن از وام‌های زیر ۱۰ میلیون تومان بیان داشت: بخشی از عدم همکاری بانک‌ها مربوط به بخش‌نامه‌ها است.

در سامانه وام ازدواج تایید صلاحیت ضامن برعهده مسئول شعبه است
وی با اشاره به بخشی از متن درج شده در سامانه وام ازدواج بیان داشت: در روی سامانه وام ازدواج تعیین شد که تایید صلاحیت ضامن برعهده مسئول شعبه است که این بخش نیاز به بازنگری دارد.
این مسئول در پاسخ به سئوال دیگری که آیا شما به عنوان مسئول نمی‌توانید در زمینه رفع مشکل متقاضیان وام زیر ۱۰۰ میلیون تومان با مسئولان رده بالای بانک مرکز رایزنی انجام دهید، بیان داشت: قرار است بابت مشکل ضامن بانک‌ها استانداری مازندران نسبت به رفع مشکل متقاضیان از طریق بانک مرکزی اقدام شود.
وی یادآور شد: بازرسی امور بانک‌ها در مازندران نیز مشکلات مربوط به ضامنان را در مازندران پیگیری می‌کند.
کامیاب در پایان تاکید کرد: مشکلات مربوط به ضامن از طریق معاون بانک مرکزی قابل پیگیری است و براساس اظهارنظر معاون بانک مرکزی که مسئولیت ساماندهی این بخش را برعهده گرفت نیز قابل برطرف است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.