رصد مانور آمریکا در آب های جنوب توسط ایران

۱۹اردیبهشت،

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور کشورهای فرامنطقه‌ای سبب ناامنی در منطقه است، گفت: رزمایش آمریکا و کشورهای همراهش در آبهای جنوب را کاملا رصد می‌کنیم.

ممتازنیوز: فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور کشورهای فرامنطقه‌ای سبب ناامنی در منطقه است، گفت: رزمایش آمریکا و کشورهای همراهش در آبهای جنوب را کاملا رصد می‌کنیم. 

امیرحبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دیدار با فرمانده نیروی دریایی سودان در جمع خبرنگاران به رزمایش اخیر این نیرو و رونمایی از مین‌روب دریایی ارتش گفت: این رزمایش بازتاب خوبی داشت و مردم با توانمندی نیروی دریایی آشنا شدند. 

وی افزود: با وجود این سامانه اکنون هر گاه در معابر ورودی بنادر به منظور جلوگیری از ورود کشتی‌ها توسط هر کسی مین‌ریزی شود ما توانایی پاکسازی آن منطقه را داریم. 

وی افزود: این سامانه عملیاتی و آماده به کار شده و با توجه به اینکه بالگرد این سامانه توانایی ۴ ساعت پرواز را دارد، به وسیله آن می‌توان منطقه وسیعی را پاکسازی کرد. 

سیاری به خبر برگزاری رزمایش آمریکا و ۴۰ کشور دیگر در آبهای جنوب اظهار داشت: مگر کسی قرار است منطقه را ناامن کند که نیاز به برگزاری این رزمایش بود؟ ناامنی خود آنها می باشند. 

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود این رزمایش با ۴۰ کشور برگزار می‌شود اصلا اینگونه نیست. ما این رزمایش را کاملا رصد می‌کنیم و در پایان آن اعلام خواهیم کرد که چند کشور در آن حضور داشتند. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: امنیت این منطقه برقرار است و حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در آن خود سبب ناامنی است. 

سیاری در پایان از الحاق ناوشکن بایندر به نیروی دریایی در روز سوم خرداد خبر داد و گفت: این ناوشکن مورد تعمیر اساسی قرار گرفته و به سلاح‌های پیشرفته اژدر، سونار و سامانه‌های ارتباطی مدرن مجهز شده است.

خبرگزاری فارس


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.