رضازاده:خدا که بخواد حال بده ؛ اینجوری حال می ده/ بنا و کوروش بهترین باباهای دنیا هستن/ ۴ ساله پاک پاکیم

فرهاد عشوندی: رئیس فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با خبرآنلاین از پایان رقابت وزنه برداران و ۴ مدال شان می گوید؛« واقعا خوشحالم و این موفقیت را کوروش باقری بچه های تیم و همه مردم ایران تبریک می گویم. جا دارد از مردم خوبی هم که در سالن اکسل برای بچه های تیم ملی سنگ تمام گذاشتند ، تشکر کنم.»
او درباره رقابت دسته سنگین وزن که سه شنبه شب برگزار شد می گوید:« واقعا هر دو نفر عالی بودند. البته همه انتظار این رکوردها را از بهداد داشتیم اما سجاد نشان داد برای رسیدن به مدال نقره می تواند کارهای بزرگی انجام بدهد. مجموع ۴۴۹ که بدست آورد ، رکوردی بی نظیر بود که تا به حال در مسابقات به آن نزدیک نشده بود اما اینجا المپیک بود. با جوی هم که ورزشگاه داشت ، بچه ها نمی توانستند به چیزی غیر از بهترین مدال ها فکر کنند. این قدر جو ورزشگاه عالی بود که داشتم جوگیر می شدم خودم هم روی صحنه بروم. تقریبا همه سالن پر از هموطنان خوب مان بود . فریاد های ایران ، ایران شان یک لحظه هم قطع نمی شد. واقعا جو بی نظیری بود. »
او درباره بهداد و رکوردهایش هم می گوید:« بهداد کمی در تهران آسیب دیده بود و زانویش درد داشت برای همین هم بود که در بالا بردن وزنه های یک ضرب کمی احتیاط می کرد. وزنه ۲۰۸ کیلوگرم در المپیک خیلی هم وزنه بدی نیست. در دوضرب هم که وزنه ۲۴۸ او معنایش طلا بود و دیگر کارش راحت شده بود. برای همین نمی خواست خیلی به خودش فشار بیاورد. مدال طلای المپیک بالاترین مدال طلای ورزش است. وقتی این مدال را گرفت می شد حس کرد که انگیزه اش کاهش پیدا کرده و حمله اش به رکورد با تمام انگیزه نبود. حالا برای شکستن رکورد دنیا خیلی وقت دارد. انشاالله در رقابت های دیگر این کار را هم می کند.»
قبل از دسته سنگین وزن ، ایران مدال نطلبیده دسته ۱۰۵ کیلوگرم را هم با نصیرشلال گرفته بود. رضازاده در این باره هم می گوید:« از لحظه ای که گفتند ۲ قهرمان روس نمی آیند ، ما مطمئن بودیم که مدال را می گیریم. کمی ترس مان از استرس نواب بود چون اولین رقابت مهم جهانی اش را تجربه می کرد . ولی خدا بخواد به یکی حال بده ، اینجوری ، درست و درمون حال می ده . تعارف که نداریم ، این یکی از شیرین ترین مدال های مان بود. من نمی دانم روس ها مصدوم بودند یا مشکل دوپیمگ داشتند. مهم این است که تمی ما پاک است. نه یکسال که الان ۴ سال شده . ما ۴ ساله که پاک پاکیم. روز قبل از رقابت بهداد و سجاد ، از وادا آمدند و از سجاد تست گرفتند. تست خون . الاهمه می توانیم افتخار کنیم که تیم مان پاک شده و کسی نمی تواند به وزنه برداران بگوید دوپینگی.»
سه شنبه شب ، شب با شکوهی برای ایران بود اما آیا این روند ادامه پیدا می کند؟؛«راستش در سالن وزنه برداری ، بخش عمده ای از حواس ما به سالن کشتی بود که شاگردان آقای بنا چه کار می کنند. خودم پیگیر مدال احسان حدادی هم بودم. خوشحالم که مردم به ورزش کشور و فرزندان شان این طور افتخار می کنند. ۴ مدال در یک شب ، فقط خدا کند آزادکار ها و تکواندو هم این مسیر را پر قدرت ادامه بدهد. لندن در تاریخ المپیک ما ماندگار می شود.»
او درباره گلایه هایش از منتقدان در شب قهرمانی می گوید:« دیگر خودشان می دانند ۴ مدال از المپیک چه معنایی دارد. من خیلی ناراحت نیستم. کوروش از بعضی مسائل دلخور شده بود. مهم این است که فدراسیون حسین رضازاده با مربیگری کوروش باقری ۴ مدال گرفته آن هم با ۶ ورزشکار. ما از الان به موفقیت در ۲۰۱۶ برزیل فکر می کنیم. به قهرمانی در مسابقات جهانی.»
این روزها همه از مقایسه کوروش باقری با محمد بنا حرف می زنند ، اما به نظر رضازاده کدام شان موفق تر بودند؟؛« از من بپرسی می گویم این دو بهترین باباهای دنیا هستند چون با شاگردان شان زندگی می کنند. از همه چیزشان برای بچه های تیم گذشتند. هر کاری برای شان بکنیم ، کم کردیم. واقعا جفت شان عالی بودند. من که نمی گذارم کوروش جایی برود. تا وقتی حسین رضازاده باشد ، کوروش هم نفر اول فنی تیم ملی وزنه برداری است.»
۴۱۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.