رضایت حاج احمدآقا از آهنگ “شبانگاهان” مختاباد

۱۸خردادماه،

عبدالحسین مختاباد که سابقه اجرای چند قطعه دربارهٔ امام راحل را دارد با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به خلق آثار هنری مرتبط با شخصیت امام از هنرمندان خواست به شخصیت غیرسیاسی امام نیز توجه کنند.

عبدالحسین مختاباد از سابقه اجرای قطعاتی دربارهٔ بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: من توفیق این را داشتم که در حوزه بررسی شخصیت فرهنگی، عرفانی و فلسفی حضرت امام خمینی (ره) فعالیت‌هایی داشته باشم که تولید آلبوم “سایه دوست”  و آلبوم “بوی گل” از جمله آنهاست که نه با تمرکز بر شخصیت سیاسی امام راحل بلکه با توجه کامل به ابعاد عرفانی این شخصیت بزرگوار در جهان اسلام انتشار یافت و خوشبختانه با استقبال نیز مواجه شد.

این خواننده موسیقی ایرانی ادامه داد: یادم می‌آید با انتشار یافتن آلبوم “سایه دوست” که قطعاتی از آن برگرفته از اشعار امام خمینی بود، مخاطبان در داخل و خارج از کشور استقبال خوبی کردند که نشات گرفته از نگاه هنری حضرت امام به دور از ابعاد سیاسی ایشان بود. ضمن این که جامعه فقط شخصیت سیاسی امام را می شناخت و نمی‌دانست که شخصیت عرفانی و فلسفی این عالم دینی جهان اسلام در عالم سیاست پنهان شده است. بنابراین ما با این کار تمام تلاش خود را انجام دادیم که شکل دیگری از شخصیت بنیانگذار انقلاب به مخاطب ارائه شود.

وی با تاکید بر برداشتن نگاه مناسبتی به آثار مرتبط با حضرت امام خمینی (ره) گفت: به طور حتم اگر به کارهای اینچنینی نگاه مناسبتی داشته باشیم اوضاع همین می‌شود که در این سالها شاهد تولید آثار دست چندمی باشیم که فقط به سفارش تلویزیون در چند روز باقیمانده به سالگرد ارتحال امام تولید می گردد و به کیفیت آن نیز توجه چندانی نمی‌شود.

مختاباد تصریح کرد: قاطعانه می‌گویم هر آنچه تاکنون در تولید این دو آلبوم موسیقایی انجام دادم برگرفته از دغدغه‌های شخصی من بوده و به هیچ عنوان نهادی یا جایی به من سفارش نداده است. اتفاقا این خود من بودم که پیشنهاد تولید این دو آلبوم را دادم.

خواننده آهنگ “شبانگاهان” در پایان بیان کرد: در خاطرم هست وقتی که آهنگ “شبانگاهان” را با آقای فریدون شهبازیان در رثای حضرت امام تولید کردیم مرحوم حاج احمد آقای خمینی هم از این قطعه راضی به نظر می رسیدند و وقتی هم قطعه را برای پخش به تلویزیون تحویل دادیم و شاهد استقبال عظیم مردم هم بودیم من به همه دوستان گفتم وقتی با تمام وجود برای امام کار کنیم و یک امام خمینی غیر سیاسی را به مخاطب معرفی کنیم که معرف یک شخصیت بزرگ در جهان اسلام به لحاظ عرفانی و فلسفی است به طورحتم آن اثر در دل و روح مخاطبان بدون در نظر گرفتن هیچ سفارشی جای خواهد گرفت.

منبع: مهر


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.