رضایت مدیر شبکه بازار از برنامه «نمودار» / رجبی‌معمار: شانتاژ شایسته رسانه نیست

۲۵م دیماه ،

مجید رجبی معمار، مدیر شبکه بازار با بیان اینکه برنامه‌ی «نمودار» موفقیتی نسبی داشته، دربارهٔ‌ی این برنامه اقتصادی که با اجرای علی درستکار روی آنتن این شبکه می‌رود، تاکید کرد: «نباید انتظار داشته باشیم که با یک حرکت انفجاری آغاز کنیم ما همیشه واقعیت‌های رسانه‌یی‌، اجتماعی و سیاسی را جدی می‌گیریم. »

رجبی معمار توضیح داد: «بعضی از برنامه‌ها از هر ترفندی برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند؛ می‌شود از هر ترفندی استفاده کرد و فیلی هوا کرد تا یک برنامه با شانتاژ و جوگیری و زیر سوال بردن کسی، خودش را مطرح کند، اما اینها شایسته رسانه نیست.»

او ادامه داد: «مجموعه صدا و سیما متعلق به همه‌ی ملت ایران است و باید آرام‌تر حرکت کنیم.»

او گفت: «نمودار حدود یک ماه است که آغاز به کار کرده است، به علاوه این برنامه در یک شبکه تازه التاسیس هم پخش می‌شود به همین سبب هم هنوز بسیار زود است که دربارهٔ آن قضاوت کنیم.»

رجبی معمار با اشاره به تولید برنامه‌ی «تهران ۲۰» در شبکه تهران با تیم مشابه «نمودار»، خاطرنشان کرد: «ما با همین گروه در شبکه تهران برنامه «تهران ۲۰» را تجربه کردیم که در زمان خودش که به یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های شبکه تهران تبدیل شد و با اینکه در شبکه تهران بود بسیاری از مردم کشور هم آن را می‌دیدند. «نمودار» را هم با همین تجربه آغاز کردیم.»

او با تاکید دوباره از اینکه برای قضاوت دربارهٔ‌ی چنین برنامه‌ای هنوز بسیار زود است، یادآور شد: «طبیعتا ملاحضاتی هم در این برنامه داریم. در شرایطی که فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها وجود دارد، شرایط اینکه بخواهیم به سمت یک برنامه‌ِ چالشی برویم را نداریم. ما باید موفقیت‌ها‌، کامیابی‌ها و ظرفیت‌ها را بیشتر مطرح کنیم و این ملاحظه‌ی درست را مدنظر داشته باشیم.»

او در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ای که فقط بخواهد به کامیابی‌ها بپردازد چطور می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند‌؟ گفت: «مشکلات را در حدی که بتوانیم بحث‌هایش را مطرح کنیم و ارائه طریق کنیم بررسی خواهیم کرد. به هر حال ما در شرایط ویژه‌ای هستیم و فشارهای دشمنان ملت ایران بسیار جدی است و مسؤولان سعی می‌کنند اقتصاد کشور را از عقبه‌های سخت عبور دهند. در چنین شرایطی ما باید کمک کنیم و این کمک‌ها به این شکل نیست که بخواهیم با یک برنامه چالشی جلو برویم.»

رجبی معمار در بخش دیگری از سخنانش به گسترش شبکه بازار در بین مخاطبان اشاره کرد و توضیح داد: «در حال حاضر تقریبا تمام برنامه‌هایمان مسابقه‌ای دارند که در حوزه اقتصادی است و روز به روز تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات بیشتر می‌شود. نکته جالب هم تنوع شرکت‌کنندگان است که از شهرهای بسیار دور افتاده که ما حتی فکر نمی‌کردیم سیگنال ما را دریافت کنند شرکت کننده داشتیم.»

او همچنین از پخش زنده نمایشگاه‌های بزرگ اقتصادی در شبکه بازار خبر داد و گفت: «یکی از کارهای بسیار خوبی که ما موفق شدیم در یکی دو ماه قبل انجام دهیم، پخش زنده نمایشگاه‌های بزرگ کشور بود که قبلا سابقه نداشته و بسیار نادر بوده. نمایشگاه‌های اقتصادی معمولا چهار روزه می باشند و در حال حاضر هیچ نمایشگاه بزرگی در کشور برگزار نمی‌شود مگر اینکه سه روز آن را در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پخش زنده شود.»

رجبی معمار تاکید کرد: «با این کار نمایشگاهی که در یک فضای محدود در بخش کوچکی از تهران برگزار می‌شد برای کل کشور و حتی فارسی‌زبانان کشورهای مجاور پخش می‌شود و در واقع یک نمایشگاه با بیننده چند هزار نفری را می‌توانیم برای بیننده چند صد هزار و یا چندمیلیونی عرضه کنیم.»

۵۷۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.