رضایت ۸۰ درصدی دانشجویان از سامانه سرمد علوم پزشکی تهران

۱۵اردیبهشت،

27-240.jpg

معاون آموزشی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: رضایت دانشجویان از سامانه راند مجازی بالای ۸۰ درصد است و این سامانه بدون تبلیغ توانسته به رشد خود ادامه دهد.

دکتر ریتا مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی (ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهارکرد: فرایند طراحی و استقرار سامانه راند مجازی، سامانه آموزشی است که در آن بحث و تبادل‌نظر پیش‌بینی شده است. به این شکل که اساتید مسئله‌ای چالش برانگیز غیربالینی را مطرح می‌کنند و در مدت زمان مشخصی عنوان بحث باز می‌ماند و دانشجویان زیر نظر و با هدایت اساتید مربوطه آن بحث را جمع‌بندی می‌کنند و نتیجه آن برای استفاده‌های بعدی آرشیو می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر مورد نظر یک دانشجو به عنوان برگزیده انتخاب شده و تقدیر می‌شود، اظهارکرد: هم اکنون این سامانه بیش از ۳۰۰۰ کاربر دارد که ۲۵ درصد آن دانشجویان خارج از دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشند و ۱۹۱ مورد بحث تاکنون روی پایگاه اینترنتی سرمد ارایه شده است.

معاون آموزشی دانشکده مجازی تصریح کرد: سامانه سرمد به منظور ایجاد فضایی مجازی برای بحث و ارایه نظر در رابطه با موارد بالینی و بحث‌های علمی راه اندازی شده است که مبتنی بر حل مساله بوده و منجر به ارتقای تفکر نقادانه می‌شود. در حال حاضر اعضای هیات علمی و دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی به صورت فعال در تدوین و بارگذاری موارد همکاری دارند.

مجتهدزاده افزود: تلاش تمام روش‌های نوین ایجاد توانمندی در فراگیران در زمینه تفکر انتقادی و مبتنی بر مساله است از طرف دیگر فضای مجازی نیز محیطی است که برای نسل امروز بسیار جذاب است.

وی در پایان، گفت: طبق نظرسنجی، رضایت دانشجویان از پایگاه اینترنتی بالاتر از ۸۰ درصد بود و بدون تبلیغ توانسته به رشد خود ادامه دهد. بسیاری از بخش‌های بالینی مواردی که روی پایگاه اینترنتی سرمد گذاشته می‌شود برای سوالات امتحانات پایان ترم دانشجویان مورد توجه است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.