رضایت ۹۲ درصدی بازدیدکنندگان از نمایشگاه / خرید ۱۸۰ میلیارد تومانی در نمایشگاه کتاب تهران

بهمن دری گفت: براساس نظرسنجی‌های بعمل آمده در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این نمایشگاه رضایت‌مندی بیش از ۹۲ درصد از بازدیدکنندگان را به همراه داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رییس نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: نتایج نظرسنجی‌های روزانه طی ایام نمایشگاه نشان می‌دهد که در مقایسه با جمعیت کشور حدود ۷ درصد جمعیت ایران شامل( ۳ درصد تهران و ۴ درصد شهرستان ها) ضمن بازدید از نمایشگاه بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان کتاب خریداری نموده‌اند که به طور میانگین سهم خرید هر نفر در این خصوص ۱۱۰ هزار و هفتصد تومان بوده است.
دری افزود: طبق آمار موجود ۸/۸۵% از بازدیدکنندگان هدف از حضورشان در نمایشگاه را صرفاً برای خرید کتاب عنوان نموده‌اند.۵/۸۲% برگزاری نمایشگاه را باعث تقویت فرهنگ عمومی جامعه و ارتقای سطح دانش و مطالعات آنان ارزیابی کرده‌اند و ۲/۹۲% از بازدیدشان در نمایشگاه ابراز رضایت نموده‌اند.
معاون امور فرهنگی خاطرنشان کرد: همچنین آمار نشان می‌دهد که از مجموع بازدیدکنندگان ۶/۵۲% مرد و ۲/۴۷% زن بوده‌اند که تعداد ۷/۴۵% آنان را تهرانی‌ها و ۲/۵۳% را بازدیدکنندگان شهرستانی تشکیل می‌دادند.
دری گفت:  با توجه به تفکیک مخاطبان ۹/۴۲% از اساتید و محققان بازدیدکننده را زنان و ۱/۵۶% این طیف را مردان تشکیل می‌دادند. این در حالی است که از میان جمعیت مراجعه کننده دانشجو ۷/۴۹% را زنان و ۳/۵۰% را مردان تشکیل می‌دادند که تا حدودی مراجعات در این خصوص متوازن بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به سطح تحصیلات ۱/۴۷% از بازدیدکنندگان لیسانس، ۳/۲۰% فوق‌لیسانس، ۸/۱۵% دیپلم، ۸/۷% فوق دیپلم، ۲/۵% دکترا و ۷% دارای تحصیلات حوزوی بوده‌اند.
رییس نمایشگاه افزود: از مجموع پاسخگویان ۴/۵۷% خود را کتاب‌خوان حرفه‌ای، ۹/۲۱% کتاب‌خوان غیرحرفه‌ای معرفی کرده و ۷/۲۰% نیز اظهار داشته‌اند صرفاً جهت بازدید و یافتن کتاب مورد علاقه به نمایشگاه آمده‌اند./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.