رضایی در واکنش به برگزاری مانور خلیج‌فارس در اواخر سپتامبر:ایران تفرفه‌افکنی آمریکا را خنثی می‌کند

به گزارش خبرآنلاین فرمانده پیشین سپاه در واکنش به اخبار منتشر شده درباره برگزاری مانور مشترک آمریکا به همراه ۲۴ کشور دیگر در خلیج‌فارس گفت: آمریکا به دنبال ایجاد تفرقه میان ایران و همسایگانش است.
محسن رضایی اظهار کرد: خطی که آمریکا دنبال می‌کند، ایجاد تفرقه بین ایران و همسایگانش است و از راه‌های مختلف تلاش می‌کند از وحدت کشورهای منطقه جلوگیری کند.
وی افزود: آمریکا برای توجیه فلسفه وجودی خود در منطقه به بهانه نیاز دارد و در نتیجه برای بقای خود میان کشورهای منطقه درگیری و تفرقه ایجاد می‌کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که با ایسنا گفتگو می کرد در پاسخ به این پرسش که “آیا آمریکا به هدف خود دست می‌یابد؟” گفت: ایران به طور کامل سیاست‌های تفرفه‌افکن آمریکا را خنثی می‌کند و تلاش خواهد کرد از سقوط کشورهای منطقه در این دام جلوگیری کند. ایران دوستی خود با کشورهای منطقه را با جدیت ادامه خواهد داد.
چندی پیش روزنامه نیویورک تایمز از برگزاری «بزرگترین مانور تاریخی خاورمیانه در خلیج‌فارس با حضور ۲۵ کشور از جمله آمریکا و استقرار سامانه دفاع موشکی این کشور در قطر» در اواخر سپتامبر خبر داده بود.
به نوشته این روزنامه، «این مانور بر مین‌روبی خلیج‌فارس تمرکز دارد و حاوی این پیام برای ایران است که ائتلاف جهانی بوجود آمده به هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد تنگه هرمز بسته شود.»
/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.