رضا رویگری: مدیریت سینما آشفته است

بسیاری از مشکلات سینما ناشی از مدیریت آشفته‌ی این روزهای آن است.

به گزارش بی باک به نقل ازممتازنیوز، رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص وضعیت تولید فیلم و مدیریت آن در سینما اظهار داشت: در حال حاضر سینما در حال گذراندن روزهای سخت یا به تعبیری روزهای موت خود است و مسئولان به کارهای سطح پایین افرادی که باید به دستیاری بپردازند مجوز تولید فیلم می‌دهند.

وی افزود:‌ همه‌ی این موضوعات ناشی از مدیریت آشفته‌ی این روزهای سینما است که مدیران با اتخاذ سیاست‌‌های قوی باید به گونه‌ای به کار بپردازند که در صورت صدور دستوری از جانب آنها چه غلط، چه درست همگان خود را ملزم به اطاعت از آن بدانند.

رویگری با اشاره به تاثیر سیاست‌های مدیریتی سینما در جریان تولید فیلم خاطر نشان کرد: کار هنر ضمن پیشی گرفتن از جامعه و مسئولان باید خلاق و سازنده باشد، اما هنگامی که یک سری کادر بندی و خط قرمز برای آن تعریف شود، سینماگر قادر به انجام کار فاخری نخواهد بود و به تعبیری خفه می‌شود.
تصریح کرد: با مسائل پیش آمده در این روزها در صورت نداشتن سینما هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد، اما اگر خواهان سینمایی فعال و پویا هستیم باید ضمن حذف ا ین خط قرمزها اجازه فعالیت هر چه بیشتر به هنرمندان داده شود، زیرا کار هنری برخلاف تصور برخی افراد باعث پیشگیری بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه می‌شود.

این هنرمند با تاکید بر تاثیر فیلم‌سازان در روند مدیریت سینما اذعان کرد: فیلم سازان که در صورت اتخاذ تصمیم گیری درست، پرداختن به کارهایی که در آن تجربه‌ی بیشتری دارند و شناخت بیشتر از سینما می‌توانند موثر باشند.

رویگری در خصوص تاثیر بخش خصوصی در روند فیلم سازی بیان کرد:‌ با توجه به کم کار بودن بخش دولتی در صورتی که به پشتیبانی و کمک و راهنمایی بخش خصوصی پرداخته شود، شاهد آثار موفقی از این بخش خواهیم بود کما اینکه در حال حاضر بسیاری از تولیدات از جانب همین سرمایه‌گذاران ناشی می‌شود.

رویگری در پایان در خصوص تاثیر برگزاری جشنواره‌ها در کیفیت فیلم‌های تولیدی خاطر نشان کرد:‌ این جشنواره ها در صورتی قادر به عملکرد بهتری خواهد بود که وجهه‌ی بین‌المللی پیدا کند،‌ اما متاسفانه در سالهای اخیر به کارهایی بها داده می‌شود که هیچ ارزش کیفی ندارد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.