رضا عطاران و مریلا زارعی در کافه خبر+ عکس

ارسال برای دوستان
عکس های جذاب امروز

رضا عطاران و مریلا زارعی در کافه خبر

کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» و مریلا زارعی بازیگر مهمان کافه خبر بودند و درباره این فیلم، نظر منتقدان و مردم صحبت کردند.

به گزارش خبرآنلاین، رضا عطاران در این نشست که روز چهارشنبه در کافه خبر برگزار شد، با اشاره به استقبال مخاطبان از «خوابم می‌آد» که این روزها در حال اکران است، گفت: «مردم  به کارهایم اطمینان داشتند. به همین خاطر از فیلم استقبال کردند. بیش از هر کس مردم برایم اهمیت داشتند. البته از ابتدا در ذهنم بود فیلمی بسازم که هم مورد پسند مردم باشد و هم مورد توجه منتقدان که این اتفاق افتاد.»

او ادامه داد: «مرضی که من دارم تنوع‌طلبی تغییر است. دوست داشتم در اولین فیلم سینمایی که می‌سازم کار تازه‌ای بکنم. هر چند بخشی از این تنوع‌طلبی ریسک باشد و مورد توجه قرار نگیرد. در جشنواره فیلم فجر زمانی که فیلم برای منتقدان به نمایش درآمد احساس کردم کار اشتباهی کردم. جالب اینجاست که زمان اکران این فیلم با توجه به استقبال مردم این حس به من دست نداد. مردم فیلم را دیدند و بیشتر می‌خواستند ببینند عطاران در سینما می‌خواهد چه چیزی بگوید.»
 

رضا عطاران کارگردان و بازیگر، مریلا زارعی بازیگر و علی علایی منتقد

عطاران با اشاره به استفاده از ناصر گیتی‌جاه و علاقه به بازی گرفتن از بچه‌ها گفت: «اگر دقت کرده باشید ما در سینما و تلویزیون از یک سن به بالا و یک سن به پایین بازیگر نداریم. ما در جامعه بچه و پیر هم داریم و باید در فیلم‌هایمان از این دو گروه سنی هم استفاده کنیم که فیلم‌ها قابل باور بشود. وقتی من نمی‌توانم با گریم آقای پرستویی را پیرمرد بکنم و او هم نمی‌تواند فیزیک یک پیرمرد را داشته باشد، خوب می‌روم سراغ یک پیرمرد واقعی که مردم هم بگویند یکی مثل این بچه یا آن پیرمرد در کوچه ما هم هست. در سنین جوانی و میانسالی آنقدر خواهان بازیگر زیاد است که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. البته من از بازیگران جوانی مثل مجید صالحی و یوسف تیموری در «سیب خنده» استفاده کردم و حواسم با جوان‌ها هم هست.»

مریلا زارعی بازیگر «خوابم می‌آد» نیز در ادامه صحبت‌های عطاران، توضیح داد: «من فکر می ‌کنم آقای عطاران دنبال یک جور راستگویی و صداقت بی‌اندازه است، مثل چیزی که خودش است. بچه ها و پیرمردها این صداقت را دارند. بازیگران حرفه‌‍ای  به خاطر حرفه‌ای شدن خودشان را موظف به دروغ‌گویی می‌کنند. آقای عطاران هم می‌تواند صداقت پیرمردها و پیرزن‌ها را خوب بیرون بکشد.»

کارگردان «خوابم می‌آد» در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر اینکه هر کس می‌تواند مخالف نظر دیگری باشد، گفت: «اگر منتقدی با اینکه من در کارهایم از دستشویی استفاده می‌کنم موافق نیست می‌تواند نظرش را بگوید، اما نباید برود لابی کند و برای نمایش فیلم مشکل درست کند. این کار به سینمای ایران لطمه می‌زند. من به شخصه برای تمام مخالفان کارهایم دعای خیر می‌کنم. آن‌ها هم بهتر است به جای ضربه زدن به سینما اشکالاتم را به خودم بگویند تا اگر توانستیم همدیگر را متقاعد کنیم.»

 
Persianv.com At site
Persianv.com At site
Persianv.com At site
Persianv.com At site 

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر جمعه ۱۶ تیر   مشاهده : ۴۸۵۰   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – گزارش تصویری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.