رضا قاسمی هشتمین نماینده دوومیدانی کشورمان در المپیک

شنبه ۱۰ تیر – ۰۷:۱۱:۳۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رضا قاسمی دونده سرعت ایران موفق شد در مسابقات ستارگان آسیا در قزاقستان هشتمین سهمیه المپیک دوومیدانی ایران را در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن بدست آورد. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، قاسمی در ماده ۱۰۰ متر ، با طی این مسافت در مدت زمان ۱۰ ثانیه و ۲۴صدم ثانیه ضمن قرارگرفتن در جایگاه نخست ، ورودی المپیک را از آن خود کرد.
او با کسب این نتیجه به رکورد ۹ ساله عبدالغفار سقر که با زمان ۱۰ ثانیه و ۲۹ صدم ثانیه در بوداپست مجارستان بدست آمده بود پایان داد.
عبدالغفار سقر در سال ۱۳۸۴ ویا چسلاواز قزاقستان با ۱۰ ثانیه و ۵۹ صدم ثانیه دوم و گریگوری ولادین از قزاقستان با ۱۰ثانیه و ۶۴ صدم ثانیه سوم شد.
ورودی المپیک ماده ۱۰۰متر ۱۰ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه ( ورودی A ) و ۱۰ ثانیه و ۲۴ صدم ثانیه ( ورودی B )است.
تا پیش از این دوومیدانی ایران موفق شده بود هفت سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن را از آن خود کند.
احسان حدادی در پرتاب دیسک ، کاوه موسوی در پرتاب چکش ، سجاد مرادی در ۸۰۰ متر ، امین نیک فر در پرتاب وزنه ، سجاد هاشمی آهنگری در ۴۰۰ متر ، لیلا رجبی در پرتاب وزنه و ابراهیم رحیمیان در ماده پیاده روی ۲۰ کیلومتر المپیکی های ایران تا پیش از مسابقات ستارگان آسیا بودند.
مسابقات ستارگان آسیا از امروز در قزاقستان آغاز شده است.
دوومیدانی کاران جهان تا ۱۸ تیر فرصت دارند با زدن رکوردهای تعیین شده از سوی اتحادیه بین المللی دوومیدانی ، جواز حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن را کسب کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۳۰۱۹۱۱۳۴۳۴۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.