رعایت راه های پیشگیری برای برداشت قارچ سالم

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل انجمن قارچ ایران گفت: سیستم تولید قارچ بسته است و قارچ کاران با رعایت راه های پیشگیری محصول سالمی را استحصال می‌کنند.

محمد حسن افشار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، اظهار داشت: قارچ یک محصول ارگانیک نیست اما به سبب آنکه در چرخه تولید ان از سم استفاده نمی شود پس محصولی سالم است.

مدیرعامل انجمن قارچ ایران با بیان مطلب فوق اضافه کرد: نهاده ها و کمپوستی که در چرخه تولید قارچ مصرف می گردد نقش مهمی در سلامت قارچ دارند.

وی ادامه داد: در صورتی که کلش گندم سم زده نباشد و یا کود مرغی نیز عاری از بقایا ی سم باشد، قارچ استحصال شده را می‌توان ارگانیک دانست.

مدیرعامل انجمن قارچ ایران با بیان اینکه محصول کشاورزی اصولا مواد غذایی خود را از خاک دریافت می کند بنابراین آن موادی را که نیاز دارد و برداشت کرده و از برداشت مواد زائد از جمله سم اجتناب مینماید، افزود: سیستم تولید قارچ بسته است و قارچ کاران با رعایت راه های پیشگیری محصول سالمی را استحصال می‌کنند.

افشار تصریح کرد: قارچ کاران با بهره گیری از راه های پیشگیری مانند پاستوریزه کردن کمپوست و خاک پوششی از ورود حشرات به سالن ممانعت از سم پاشی سالن قارچ مینمایند.

به گفته وی قارچ پوست ندارد اگر مستقیما” روی قارچ سم داده شود از زیر پوست سم جذب شده و باقیمانده سم نیز در آن می‌ماند بنابراین تولید کنندگان مجاز از سم روی قارچ فقط به منظور پیشگیری سم را در خاک اضافه می کنند.

افشار خاطرنشان کرد: در صورتی که واحدی ادعا کند محصول آن ارگانیک است به معنای ان بوده که در چرخه تولید ۷۵ روزه قارچ از سم استفاده نکرده است.

مدیرعامل انجمن قارچ اظهار داشت: واحدهای دارای پروانه بهره برداری و ساختمان تولید اصولی از سم بسیار کم و فقط برای پیشگیری آن هم در خاک استفاده می‌کنند.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.