رعایت فاصله با صفحه تلویزیون در کودکان ضروری نیست

۷ م دیماه ،

اغلب والدین نگران تماشای تلویزیونی از فاصله نزدیک می باشند، ولی این نگرانی موردی ندارد.

دکتر مهرداد مهرآزما در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به قدرت بالای تطابق چشمی در کودکان گفت: اغلب والدین نگران تماشای تلویزیون از فاصله نزدیک می باشند ولی به سبب قدرت بالای تطابق چشم در کودکان تماشای تلویزیون از فاصله نزدیک آسیبی به چشم کودک وارد نمی کند.

وی همچنین یاد آور شد: کودکانی که ترجیح می دهند تلویزیونی را از فاصله نزدیک تماشا کنند، بهتر است جهت بررسی عیوب انکساری چشم مورد معاینه قرار گیرند، ولی در صورتی که در معاینه مشکلی وجود نداشته باشد، نگاه کردن از فاصله کم آسیبی به چشم نمی زند، هرچند بهترین فاصله با تلویزیون ۵ برابر عرض صفحه نمایش است.

هنگام کار با کامپیوتر بسیار پلک بزنید

این فوق تخصص شبکیه و لیزیک با اشاره به اینکه کاهش دفعات پلک زدن سبب خشکی چشم و متعاقب آن خستگی مفرط چشم می گردد گفت: پلک زدن بسیار هنگام کار با کامپیوتر مانع از خستگی چشم می گردد، بنابراین جهت پیشگیری از خستگی چشم هنگام کار با کامپیوتر هر ۱۵ دقیقه یکبار باید به نقاط دور نگاه تا چشم ها استراحت کنند.

رفع خستگی چشم با اشک مصنوعی

این عضو آکادمی شبکیه اروپا با اشاره به اینکه اشخاصی که به علل مختلف و شرایط کاری خود،دچار خستگی چشم می شوند گفت: اشخاصی که روزانه مدت بسیاری با کامپیوتر کار می کنند، می توانند با استفاده از اشک مصنوعی بدون ماده نگهدارنده (Pre servative free) و یا عینک های (Anti Reflex) در کاهش خستگی چشم کمک کنند.

مطالعه در نور کم

دکتر مهر آزما با تاکید براینکه مطالعه در نور کم سبب نزدیک بینی یا ایجاد آسیب در چشم ها نمی شود گفت: توانایی باز شدن مردمک چشم در نور کم، کمبود نور محیط را جبران می کند ولی طبیعتاً مطالعه در نور کافی بسیار راحت تر بوده، مانع از خستگی چشم می گردد.

وی در پایان با بیان اینکه عامه مردم تصور می کنند عدم استفاده از عینک طبی در مواقع لزوم، سبب ایجاد آسیب بیشتر چشمی می گردد یادآور شد: عدم استفاده از عینک نامناسب آسیبی به چشم ها نمی زنند ولی سبب خستگی زود هنگام عضلات چشم می گردد. /ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.