رعایت قرنطینه خانگی و بهداشت و درمان توسط افراد مهمترین راه برای قطع زنجیره شیوع بیماری است

رعایت قرنطینه خانگی و بهداشت و درمان توسط افراد مهمترین راه برای قطع زنجیره شیوع بیماری است

ایسنا/قم قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: رعایت قرنطینه خانگی و بهداشت و درمان توسط افراد مهمترین راه برای قطع زنجیره شیوع بیماری است.

علی ابرازه ظهر امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم عنوان کرد: ۱۰۱۱ نفر در بیمارستان‌های قم بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۴ نفر از بیماران مرخص شده‌اند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی از ظرفیت‌های درمانی و پیشگیری در چند مرحله بازدید به عمل آوردند و درباره چگونگی انتشار نیز بررسی‌هایی انجام شد.

ابرازه اظهار کرد: با جمع‌بندی تجربیاتی از چین و ایتالیا، تلاش شد بهترین شیوه در پشگیری از شیوع بیماری اتخاذ شود که رعایت قرنطینه خانگی و بهداشت و درمان توسط افراد مهمترین راه برای قطع زنجیره شیوع بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: در سه روز گذشته تعداد بیماران قم از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت که مدیریت شده‌اند اما باید مراقبت‌های لازم در جهت جلوگیری از انتشار ویروس در روزهای آینده صورت گیرد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به نظر می‌رسد سه برابر ظرفیت فعلی در مبتلایان به کرونا، افراد مشکوک وجود دارد که برای شناسایی باید اقداماتی انجام شود که در این باره به ۱۰ هزار کیت تشخیص نیاز است.

وی بیان کرد: از روز گذشته تعداد مبتلایان جدید در قم ۴۵ نفر اعلام شده که کاهش ابتلا را نشان می‌دهد، هر چند مردم باید مراقبت‌های لازم را جدی بگیرند و تمام مبادی ورودی و خروجی قم کنترل شود.

ابرازه عنوان کرد: در تامین اقلام بهداشتی باید به قرارگاه‌های مردمی و ظرفیت خیرین توجه شود، در این زمینه اجرای بسیج ملی درقم نیازمند روزانه ۱۰ هزار قرص و دارو و تجهیزات لازم است.

وی تصریح کرد: با تمهیدات لازم در ایجاد ۳۰ مرکز ارزیابی اولیه در شهر و آماده شدن ۲۰ مطب بیماران، روند وارد شدن به اورژانس‌های بیمارستان کاهش یافته است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: مرکزی با ساماندهی ۴۰ نفر برای پیگیری وضعیت بهبودیافتگان در قم راه‌اندازی شد که با رصد افراد مرخص شده گزارش می‌شود سه نفر از بهبودیافتگان بعد از ترخیص فوت و پنج نفر دوباره بستری شده‌اند.

وی اظهار کرد: کنترل خانواده بیماران یکی دیگر از اقدامات است که با رعایت نکات بهداشتی، شیوع این ویروس به طور جدی کاهش پیدا می‌کند.

ابرازه گفت: کمبود نیروی انسانی و وسایل برای حفاظت فردی از جمله دغدغه‌های جدی است که در این باره امیدواریم نیازهای فعلی با سرعت بیشتری تامین شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.