رفتارشناسی کاربران موبایل در مراسم خاکسپاری!

۲۶اردیبهشت،

بر اساس تازهترین یافته‌های تحقیقاتی، از هر ۶ نفری که در مراسم خاکسپاری شرکت می‌کنند یک نفر با تلفن ‌همراه خود تماس برقرار می‌کند، به تماس دریافتی پاسخ می‌دهد، پیامک رد و بدل می‌کند یا سراغ شبکه‌های اجتماعی می‌رود.
تلفن‌ همراه به قدری خود را با زندگی روزمره مردم تطابق داده که حتی در مراسم خاکسپاری‌ هم گریزی از آن نیست و این طور که کارشناسان بر اساس بررسی‌های تازه خود دریافته‌اند، از هر ۶ نفری که در مراسم خاکسپاری شرکت می‌کنند یک نفر با موبایل خود تماس برقرار می‌کند، به تماس دریافتی پاسخ می‌دهد، پیامک رد و بدل می‌کند یا سراغ شبکه‌های اجتماعی می‌رود.
به گزارش فارس به نقل از گاردین، محققان مرکز Funeralcare دریافته‌اند که اگرچه مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری در لیست غیرمنتظره‌ترین مراسم‌ عمومی قرار دارد و استفاده از تلفن ‌همراه در آن امری غیرمعمول می‌نماید، اما بررسی‌ها نشان داده میزان استفاده از تلفن‌ همراه در این شرایط حتی نسبت به استفاده از موبایل در هنگام رانندگی، سینما و در مراسم عروسی هم بیشتر بوده است.
بر اساس نظر سنجی صورت گرفته، از هر ۵ نفری که در مراسم خاکسپاری نزدیکان خود شرکت کرده بودند دو نفر اعلام کردند که حاضر نیستند در این شرایط گوشی خود را خاموش کنند.
در بین این اشخاص از هر ۱۰ فردی که در مراسم خاکسپاری و تشییع جنازه شرکت کرده بودند ۳ نفر گفتند که حاضرند گوشی خود را در حالت بی‌صدا نگه دارند و یک‌دهم این اشخاص هم اظهار داشتند در هنگام برقراری تماس صدای گوشی خود را ساکت نمی‌کنند یا حاضر به خاموش کردن آن نیستند.
نتایج این بررسی نشان داده است که از ۱۶ نفری که در مراسم‌های خاکسپاری حضور دارند یک نفر روی تلفن ‌همراه خود تماس دریافت می‌کند، پیامک می‌گیرد یا یک پست الکترونیکی به دست او می‌رسد و در این میان، از هر ۶ نفر یک فرد سعی می‌کند در هنگام بلند شدن صدای تلفن‌ همراه آن را خاموش کند.
کارشناسان برای دریافت این نتایج بیش از ۲ هزار زن و مرد که بیشتر از ۱۸ سال داشتند را مورد مطالعه قرار دادند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.