رفتارهای سیاسی در دانشگاه مانع حرکت‌های پر شتاب علمی می‌شود/عدم توجه وزیر علوم به تذکر نمایندگان

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران وزیر علوم تلاشی برای تصحیح روند اشتباه خود نکرده است، گفت: رفتارهای سیاسی در دانشگاه رشد پرشتاب علمی که ثمره خون شهدای علمی کشورمان و تلاش‌های جوانان و نخبگان ایرانی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی است را زیر سوال خواهد برد.

“علی عبدی” دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به روند فعالیت‌های وزیر علوم در یک سال گذشته و اعتراض‌های مکرری که از سوی دانشجویان و مجلس به عملکرد وی شد، گفت: متأسفانه آقای فرجی‌دانا به هیچ عنوان تلاشی برای تصحیح این روند غلط نکرده و همچنان شاهد اصرار وی بر این رفتار غلط بودیم. 

وی ادامه داد: اوج این رفتار غلط را در انتخاب‌ نابه‌جا و مسئله‌ساز روسای دانشگاه‌ها شاهد هستیم، چرا که اشخاصی که توسط وزیر محترم علوم برای سرپرستی دانشگاه‌ها منصوب می‌شوند، افرادی هستند که سابقه به حاشیه راندن فضای علمی دانشگاه‌ها و متحد کردن افراد برای حاشیه سازی را داشتند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه با پیش گرفتن چنین روندی در آینده چنین فضایی برای دانشگاه‌ها رقم خواهد خورد، تصریح کرد: رفتارهای سیاسی در دانشگاه رشد پرشتاب علمی که ثمره خون شهدای علمی کشورمان و تلاش‌های جوانان و نخبگان ایرانی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی است را زیر سوال خواهد برد. 

عبدی ادامه داد: متأسفانه اخیرا در جلسه تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه تهران وزیر محترم علوم جایگاه قانونی شورایعالی انقلاب فرهنگی را که تحت ریاست رییس جمهور محترم است را زیر سوال برده و این مسئله نشان دهنده انحراف از قانون و بدعت‌ در مسیر تبعیت از قانون است. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود تذکرهای مکرر به فرجی‌دانا این روند تصحیح نشده و در صورت ادامه حتما باید برخورد جدی و شایسته از طرف نمایندگان مردم برای اصلاح این وضعیت صورت بگیرد. 

انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.