رفتارهای غیر طبیعی جنسی

گردآوری توسط گروه ازدواج و زناشویی سایت خبری ممتاز نیوز

رفتارهای غیر طبیعی جنسیReviewed by نسیم on Jul 28Rating: 5.0

رفتارهای غیر طبیعی جنسی

رفتارهای غیر طبیعی جنسی

مشکلاتی که نیاز به مشاوره جنسی دارد

رفتارهای غیر طبیعی جنسی
 
رفتارهای غیر طبیعی و ناسالم جنسی در بیشتر موارد از سوی زوج ها جدی گرفته نمی شوند. زنان و مردانی که برای یک سرماخوردگی به پزشک مراجعه می کنند، اغلب از بیان مشکلات جنسی شان طفره می روند.
در چنین مواردی، قبل از هر چیز باید بپذیرید که کم تجربه اید و نیاز به آگاهی بیشتری دارید. این آگاهی با گفتگوی صادقانه با همسرتان به دست می آید و مهم تر از آن، مشورت گرفتن از یک مشاور امین و مطلع و با تجربه.
حسن گفتگو این است که می فهمید کجای کار می لنگد. می فهمید طرف مقابل چه انتظاراتی دارد و چطور باید با آن مواجه شد. مثلا شاید نوعروسی که در دوران عقد به سر می برد تمایلی به رابطه جنسی در این دوران نداشته باشد اما این به معنی سردمزاجی او نیست.

گفتگو کردن در این باره و توضیح دادن احساسات کمک می کند که آقا داماد متوجه شود همسرش به او گرایش و تمایل دارد اما به خاطر برخی ملاحظات عرفی و خانوادگی دوست دارد کمی صبر کنند. از آن طرف، دختر هم با دیدن رفتار گشاده و نرمخویی پسر می تواند مطمئن شود که رابطه جنسی یک رابطه اجباری و تحمیلی نیست و می توان با آرامش و در زمان مناسب از آن لذت برد.
از سوی دیگر، وقتی همسران عقاید، احساسات و حتی تفاوت های یکدیگر را به خوبی بشناسند، سردی های کمتری در زندگی آنان پیش می آید. این تفاوت ها دو دسته اند. گروهی از تفاوت ها عمومی هستند مثل خلق و خو، سبک زندگی، اخلاق های خاص در زمان های خاص و… و دسته ای دیگر به تفاوت در ارضای نیازهای جنسی و عاطفی مربوط می شوند. هر قدر خودافشایی شما در رابطه بیشتر باشد، میزان رضایتتان از زندگی و از همدیگر بیشتر می شود. با این حال برخی مشکلات وجود دارند که حل و فصل کردنشان به این سادگی نیست و نیاز به مشورت یک فرد آگاه دارید.

اگر یکی از مشکلات زیر را دارید، بهتر است تا دیر نشده و روابطتان به سردی نگراییده، به مشاور مراجعه کنید. چرا که مشکلات جنسی یکی از مهم ترین دلایل جدایی زوج ها است که با چند جلسه مشاوره و مدتی درمان قابل حل خواهد بود.
 

رفتارهای غیر طبیعی جنسی

رفتارهای غیر طبیعی جنسی

رفتارهای ناسالم جنسی شامل خیال‌پردازی های بیش از حد، امیال یا رفتارهایی که توسط چیزهایی غیرانسانی، کودکان یا شریک جنسی ناراضی صورت گیرد و یا باعث رنج و عذاب فرد یا احساس حقارت شود

۱- تفاوت زیاد در میل جنسی دو طرف
میل جنسی در افراد مختلف متفاوت است. اما اگر این اختلاف زیاد باشد، تاثیری منفی روی روابط جنسی آنها می‌گذارد. در چنین موقعیت‌هایی، طرفی که میل جنسی کمتری دارد اغلب مجبور به انجام کارهایی می‌شود که علاقه ای به انجام آن ندارد. و در طی زمان این مسئله منجر به رنجش، عصبانیت و حتی بعدها صرف نظر کردن از انجام رابطه جنسی می‌شود. طرفی که میل جنسی بالایی دارد هم معمولاً احساس ناامیدی، محرومیت و کمبود محبت می‌کند و به خاطر همین احساسات میل جنسی او روز به روز بیشتر شده و قوی‌تر می‌شود.

۲- اجبار در رفتارهای جنسی
در روابط جنسی افراد نباید هیچ گاه مجبور به انجام کارهایی شوند که تمایلی به آن ندارند. اگر کسی تصمیم می‌کیرد که رفتاری را که همسرش از او می خواهد را انجام دهد، طرف دیگر باید حتماً درخواست خود را متوقف کند. و اگر زوجین نتوانستند در این زمینه به توافق برسند، برای آنها بهتر خواهد بود که با یک روانشناس یا مشاور خانواده مشاوره کنند.

۳- نیاز به تحریکات ناسالم
رفتارهای ناسالم جنسی شامل خیال‌پردازی های بیش از حد، امیال یا رفتارهایی که توسط چیزهایی غیرانسانی، کودکان یا شریک جنسی ناراضی صورت گیرد و یا باعث رنج و عذاب فرد یا احساس حقارت شود. بعضی افراد به هیچ صورتی تحریک نمی‌شوند مگر به واسطه یکی از این افکار ناسالم. در چنین موقعیت هایی حتماً باید با متخصصین مشاوره صورت گیرد.

۴- شکست چند باره
کسانی که چندین بار پشت سر هم در رابطه جنسی‌شان دچار شکست شده باشند، یا اینکه ناسازگاری و اختلاف اساسی در مورد رفتارها و عملکرد جنسی‌شان داشته باشند که خود قادر به حل آن نباشند باید به مشاور مراجعه کنند. مشکلات عملکردی شامل عدم تحریک شدن، کمبود میل جنسی، سختی برای ارضاء شدن و …با مراجعه به پزشک رفع می‌شوند.

مجله تنظیم خانواده /نو عروس / مجله تندرستی

این مطلب مفید بود ؟

– .

مجله ممتاز نیوز » زناشویی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.