رفتار آمریکا در نپذیرفتن “ابوطالبی” نشان‌دهنده خوی بی‌اعتقادی سردمداران کاخ سفید به قوانین بین‌المللی است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سازمان ملل سازمانی متعلق به همه ملل جهان است، گفت: رفتار آمریکا در نپذیرفتن “ابوطالبی” نشان‌دهنده خوی بی‌اعتقادی سردمداران کاخ سفید به قوانین بین‌المللی است.

ابراهیم آقا محمدی نماینده مردم خرم آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره امضا قانون منع ورود سفیر جدید ایران به سازمان ملل از سوی رئیس جمهور آمریکا گفت: همانطور که از نام و قانون سازمان ملل مشخص است این سازمان متعلق به همه ملل جهان است و آمریکا نیز تنها یک عضو از این سازمان است.  

وی با بیان اینکه آمریکا رئیس سازمان ملل نیست،افزود: سازمان ملل  جزئی از خاک آمریکا نیست و این کشور هیچ حقی ندارد که در تعیین نماینده کشوری در سازمان ملل دخالت کند چرا که اصلا این موضوع ارتباطی با آمریکا و حاکمیت این کشور ندارند.  

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد:  این رفتار آمریکایی‌ها همان خوی بی‌وفایی و بی‌اعتقادی به قوانین بین‌المللی توسط سردمداران کاخ سفید را می‌رساند که معتقدند همه چیز را بایستی به زور حل کرد و تنها جایی که آنها به قانون توجه می‌کنند جایی است که زورشان نرسد وگرنه هیچ‌گونه اعتقاد و پایبندی به معاهدات بین‌المللی و قوانین بین‌المللی ندارد.  

آقامحمدی با بیان اینکه آمریکا با این اقدام خود استقلال سازمان ملل را زیر پا می‌گذارد، اظهار داشت: آمریکا حق ندارد یک کشوری را که جزء اعضای اصلی و اثرگذار سازمان ملل است و حق عضویت پرداخت می‌کند را از معرفی نماینده جدید به سازمان ملل منع کند.

نماینده مردم خرم آباد  در پایان خاطر نشان ساخت: حال باید منتظر ماند و دید که دبیر کل سازمان ملل که البته بیشتر به عنوان یک عضو از کابینه آقای اوباما عمل می‌کند چه عکس‌العملی به این موضوع و به نقض آشکار قانون سازمان ملل نشان می‌دهد. 

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.