رفتار فارابی با ˝همبازی˝ ناجوانمردانه است

۵شنبه ۱۱م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

غلام رضا رمضانی در گفت و گو با هنرآنلاین

غلام رضا رمضانی کارگزدان فیلم سینمایی ˝همبازی˝ معتقد است، سیستم پخش فارابی کارمندی است و این تهیه نماینده فعالیت لازم برای خوب اکران شدن فیلم را انجام نمی دهد و رفتارش با ˝همبازی˝ ناجوانمردانه است.

غلامرضا رمضانی کارگردان فیلم سینمایی ” همبازی ” در گفت وگو با هنر آنلاین درباره شرایط و وضعیت اکران فیلم گفت : متاسفانه پخش نماینده فیلم بنیاد سینمایی فارابی کوچکترین کار اصولی و با برنامه برای تبلیغ و اطلاع رسانی درست اکران شدن این فیلم انجام نداد و از طرف دیگر کمبود سالن های خوب نمایش دهنده فیلم هم سبب شد فیلم نتواند مخاطب گسترده ای داشته باشد.

سازنده ” حیات ” با اشاره iبه اینکه فیلم های کودک و نوجوان نیازمند حمایت جدی از سوی مسئولین در حین اکران می باشند افزود : فیلم هایی از جنس ” همبازی “که رویکرد کودک و جلب خانواده ها‌را دارند باید در بحث اکران مورد توجه جدی قرار بگیرند تا مخاطبان بالقوه فیلم متوجه اکران فیلم شوند، در همین مدتی که از اکران فیلم گذشته ، پخش نماینده فیلم آمارهای متناقضی از فروش فیلم ارائه می‌کند که اصلا مناسب نمی باش . در روزنامه ها‌آمار فروش درهفته اول اکران حدود ۱۷ میلیون تومان عنوان شده اما آمارفروش فیلم توسط پخش نماینده در حدود ۱۴ میلیون تومان اعلام شده است و این تناقضات سبب می‌شود iبه فیلم آسیب برسد . متاسفانه وجود سیستم کارمندی در پخش بنیاد سینمایی فارابی سبب شده که کوچک ترین تلاش و کوششی برای ارائه راهکارهای iبهتری برای پخش انجام نشود و دوستان فقط iبه فکر پر نمودن ساعات اضافه کاریشان در دفتر پخش فارابی باشند ! واین نوع برخوردها‌با فیلمی‌که ماحصل تلاش های یک گروه ۵۰ نفره است رفتار ناجوانمردانه ای است.

سازنده ” قفل ساز ” در مورد دغدغه هایش برای فیلم سازی در ژانر کودک گفت : iبه سینمای کودک تعلق خاطر خاصی دارم . اما خودم را در این حوزه کارشناس نمی‌دانم . فیلم سازی که در حوزه سینمای کودک فیلم سازی می‌کند باید علاوه بر تسلط بر تکنیک ، فرم و اصول کارگردانی ، روان شناسی کودک را هم بداند و از اصول مربوط iبه آن در فیلم تبعیت کند.
 

رمضانی با اشاره iبه مضمون فیلم در باره تنهایی کودک فیلم اضافه نمود: خانواده این کودک iبه سبب مشکلات اقتصادی نمی‌توانند فرزند دیگری داشته باشند و کودک خودش را تنها‌می‌داند و برای رهایی از این تنهایی با توجه iبه اینکه پدر و مادرش iبه او اجازه خارج رفتن از خانه را نمی‌دهند .شرط می‌گذارد که برایش خواهر و یا برادری بیاورد ویا کره الاغی را بخرند. 

این کارگردان در ادامه سخنانش در مورد حضور بازیگران ستاره در فیلمش گفت : حضور نیکی کریمی‌و حمید فرخ نژاد iبه عنوان دو بازیگر ستاره ومحبوب سینما می‌توانست خانواده ها‌را با سینمای کودک دوباره آشتی بدهد و حضور بازیگران مطرح در فیلمهای کودک نیز پیشا جواب داده بود .
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.