رفتن به سینما در روز ۱۰ بهمن رایگان خواهد بود

ممتازنیوز:

13-11-7-121914image634122062654218750

مدیرعامل انجمن سینمای جوان و دبیر طرح سینما سلام، نمایش رایگان فیلم‌ها در روز دهم بهمن را هدیه سازمان سینمایی به مخاطبان معرفی کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از خبرآنلاین، نشست خبری «سینما سلام» با حضور حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان و دبیر این طرح به همراه رسول صادقی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی و اهالی رسانه در محل انجمن سینمای جوان برگزار شد.

در ابتدای این نشست صادقی توضیحاتی را درباره این طرح و مراسم تقدیر از سرمایه گذاران حوزه سالن سازی ارائه کرد و گفت: «روز چهارشنبه نهم بهمن ماه مراسمی در هتل لاله برگزار خواهد شد و در آن برنامه از سرمایه گذاران ساخت سالن‌های سینما تجلیل به عمل می‌آید. آنان برای ساخت سالن‌هایی سرمایه گذاری کرده‌اند که یا همزمان با برپایی جشنواره فیلم فجر افتتاح می‌شود و یا در نوروز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.»

او ادامه داد: «همچنین در این روز از مجموعه آثار مسعود کیمیایی، کیومرث پوراحمد و زنده یاد رسول ملاقلی‌پور که از سوی موسسه رسانه‌های تصویری ارائه می‌شود، رونمایی خواهد شد.»

صادقی در مورد طرح سینما سلام گفت: «روز پنجشنبه دهم بهمن ماه به عنوان روز رایگان سینما در نظر گرفته شده و هزینه‌های آن از سوی سازمان سینمایی تامین می‌شود. مجری طرح انجمن سینمای جوانان است و دفا‌تر سراسر کشور این انجمن در اجرایی شدن طرح همکاری خواهند کرد. برنامه‌های این طرح در روز دهم بهمن ماه و همچنین ۲۱ شهریور روز ملی سینما اجرا خواهد شد.»

مدیرعامل انجمن سینمای جوان و دبیر کمیته سینما سلام در مورد این طرح اظهار کرد: «سینما سلام برنامه‌ای برای فرهنگ سازی سینما رفتن مردم است. این پیشنهاد از سوی حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی طرح شد و جمع بندی این بود که با اجرای آن زمینه رونق بیشتر سینما به وجود آید. پیش بینی ما این است که در روز پنجشنه دهم دی ماه که فرصت تعطیلی است خانواده‌ها به سالن سینما بروند و از دیدن فیلم‌های روی پرده لذت ببرند.»

او همچنین درباره این موضوع که این طرح به اکران فیلم‌های روی پرده اختصاص پیدا کند و یا فیلم‌های خاطره انگیزی به نمایش درآید، گفت: «درباره این مساله بررسی‌هایی انجام دادیم و در ‌‌نهایت به این نتیجه رسیدیم که مناسب است به دلیل زمان کمی که تا جشنواره باقی مانده و همچنین مشغله‌های اهالی سینما، همین ۱۷ فیلمی که اکنون در سراسر کشور روی پرده هستند در روز پنج شنبه به صورت رایگان برای علاقمندان به نمایش درآیند.»

ایل بیگی در مورد چگونگی تامین هزینه‌های این طرح گفت: «براساس جلساتی که با حضور نمایندگان انجمن سینماداران، پخش کنندگان و صاحبان فیلم‌ها و همچنین نمایندگان خانه سینما برگزار شد، برآورد هزینه‌ای صورت گرفته و میانگین فروش این روز به دو طرف ذی نفع از سوی سازمان سینمایی پرداخت خواهد شد.»

مدیرعامل انجمن سینمای جوان با اشاره به نظرسنجی که در روز برگزاری این طرح صورت خواهد گرفت، گفت: «از فرصت حضور مخاطبان در سالن سینما استفاده می‌کنیم و براساس پرسشنامه‌ای که از سوی مرکز مطالعات و توسعه دانش و فناوری سینمایی سازمان سینمایی طراحی خواهد شد، نظر تماشاگران در مورد موضوعات مرتبط با سینما جمع آوری می‌شود. در جریان انجام این نظرسنجی دفا‌تر انجمن سینمای جوان در شهرهای مختلف مسئولیت برعهده دارند.»

او در ادامه با اشاره به حضور هنرمندان در جریان اجرای این طرح در شهرهای مختلف، گفت: «خانه سینما با جمعی از هنرمندان هماهنگی‌های لازم را انجام داده تا در ۱۰ شهر حاضر شوند. براساس این هماهنگی‌ها، لاله اسکندری در اصفهان، امیررضا دلاوری، بهنوش بختیاری و مهدی پاکدل در شیراز، ایرج نوذری و امیر باقری در مشهد، رضا بابک و حبیب دهقان نسب در زنجان، بهناز جعفری در گرگان، مهوش وقاری و محسن قاضی مرادی در اهواز، زهرا سعیدی و افسر اسدی در ارومیه، عبدالرضا اکبری در ساری و داریوش اسدزاده در کرمانشاه حاضر خواهند شد. این هنرمندان با حضور در شهرهای مختلف به مخاطبانی که در سالن‌ها حاضر خواهند شد خیرمقدم می‌گویند.»

ایل بیگی همچنین در مورد سالن‌های سینمای شهرهای مختلف گفت: «خراسان رضوی با ۱۳ سالن سینما، بیشترین تعداد سالن را در میان استان‌ها غیر از تهران داراست، بعد از آن استان فارس ۱۱ سالن، استان خوزستان ۱۰ سالن، استان‌های گیلان، مازندران، اصفهان و آذربایجان شرقی با ۹ سالن در مراتب بعدی قرار می‌گیرند. همچنین استان‌های خراسالن شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، سیستان و بلوچستان و زنجان هر یک، یک سالن سینما دارند که همه این سالن‌ها برای روز دهم بهمن آماده شده است. تصور می‌کنیم اجرای چنین طرحی می‌تواند در بعضی از شهر‌ها زمینه توجه بیشتر مخاطبان به سینما و در ‌‌نهایت رونق سالن‌های سینما را به همراه داشته باشد.»

مدیرعامل انجمن سینمای جوان برآورد بودجه این طرح را حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد که به طور کامل از سوی سازمان سینمایی تامین می‌شود.

همچنین در این مراسم تیزر تبلیغاتی تهیه شده برای معرفی این طرح که با نریشن گویی و تصویری از پرویز پرستویی همراه شده و سیف الله صمدیان آن را ساخته بود، به نمایش درآمد.

ذره بین : دوستان عزیز فعال در آتش نشانی هم لطفا آماده باشند!


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.