رفتن مربیان خارجی تیراندازی/ اتلاف وقت وهزینه شد/تصمیم کمیته ملی المپیک منطقی بود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

دبیر کمیته ملی المپیک گفت: تیر اندازی رشته ای است که از لحاظ فنی تفاوت بسیاری با سایر رشته ها دارد و محدودیت سنی ندارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز افشار زاده دبیر کمیته ملی المپیک اعلام نمود مربیان خارجی رشته های ورزشی خبر فدراسیون باید iبه فعالیت های خود در ایران خاتمه دهند و iبه کشورهای خود بازگردند.

افشار زاده ؛مسائل ارزی و مشکلات اقتصادی سبب این کار مطرح نمود: پیش از اقدامات کمیته ملی المپیک حدود ۵۰ مربی خارجی در ایران فعالیت می‌کردند ولی پس از نظر کارشناسان تعدادی از آنها iبه کشور خود بازگشته و حدود ۲۵ مربی خارجی در ایران iبه فعالیت های خود ادامه دادند.

اما صبح امروز اعلام شد که طی جلسه ای که با روسای چندین فدراسیون ورزشی که مربیان خارجی دارند برگزار می‌شود تعداد دیگری از مربیان نیز از ایران خارج می‌شوند اما این نکته که چرا مربیان خارجی رشته های تیراندازی و وزنه برداری، اسکواش و بدمینتون می‌توانند iبه کار خود ادامه دهند و دستمزد آنها از سوی کمیته ملی پرداخت شود سوالاتی را در ذهن ایجاد می‌کند.

در همین جهت نعمتی رئیس کمیته تیم های ملی تیر اندازی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: iبه طور حتم سبب منطقی برای اتخاذ تصمیم از سوی کمیته ملی المپیک مطرح است: تیر اندازی تفاوت عمده ای از لحاظ فنی با دیگر رشته ها دارد، در باقی رشته ها ورزشکاران از سن ۳۰ سال iبه بعد قادر نمی باشند توانایی های روز های اوج خود را iبه نمایش بگذارند ولی در تیراندازی ورزشکارانی را می‌بینم که از سن ۳۰ تا ۵۰ سال iبه مقامات عالی دست می‌یابند و توانایی های خود را iبه اجرا می‌گذارند iبه همین سبب حضور طولانی مدت یک مربی برای کنترل وضعیت آنها بسیار مهم است.

وی افزود: پس از حضور چند ساله مربیان تفنگ و تپانچه و اهداف پروازی در ایران، خارج نمودن آنها از پیکره ی فدراسیون با بحث و iبها از دست دهیم در صورتیکه بخواهیم تیر اندازی ایران در جهان مطرح شود باید فرصت ۵ ساله ای iبه مربیان بدهیم تا تیراندازان را یک دهه زیر نظر داشته باشند در غیر این صورت موفقیت های فعلی هم از دست می‌دهیم.

وی در پایان خاطر نشان نمود: تصمیم کمیته ملی المپیک آینده ی درخشانی را برای تیر اندازی ایران فراهم می‌سازد، امیدوارم با حضور مربیان خوب بتوانیم در ورزش جهان جایگاه واقعی خود را بیابیم./اق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.