رفع آلودگی هوا نیازمند بسیج همگانی است/ لزوم استانداردسازی کارخانه‌های صنعتی و بنزین

اردیبهشت ۱۴۰۳

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه برطرف کردن معضل آلودگی هوا نیازمند همت جمعی است، گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست باید همه نهادها و سازمان‌هایی که می‌توانند در امر برطرف شدن آلودگی هوا تاثیرگذار باشند را بسیج کند.

“مصطفی ملایی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه آلودگی هوا از معضلاتی بوده که سال‌ها است بعضی استان‌های کشور به ویژه تهران گرفتار آن می باشند و از این مسئله رنج می‌برند، اظهار داشت: برطرف شدن بحران آلودگی هوا نیازمند اقدامات در بلندمدت است.  
 
وی افزود: تعداد روزهایی که آ‌ب‌‌و‌هوای تهران مناسب بوده به تعداد انگشت‌های دست هم نمی‌رسد که این امر نشان از اهمیت بالای رسیدگی به این موضوع دارد.  
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه کیفیت آب‌و‌هوا در زندگی اشخاص تاثیر می‌گذارد، مطرح کرد: بحران آلودگی هوا سبب مشکلات بسیاری شده که از جمله آن، اشخاصی به سبب نامناسب بودن وضعیت هوا دچار بیماری شده‌اند که این مسئله، عزم جدی را برای حل این بحران می‌طلبد.

ملایی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست باید با حساسیت بیشتری این موضوع را بررسی کند، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست باید همه نهادها و سازمان‌هایی که می‌توانند در امر برطرف شدن آلودگی هوا تاثیرگذار باشند را بسیج کرده و آن‌ها را وادار کند تا مصوبات شورای مربوطه را انجام دهند.

وی عنوان کرد:‌ انتقال و یا لغو مجوز کارخانه‌ها و کارگاههای صنعتی که سبب تشدید آلودگی هوا می‌شوند از جمله اقداماتی است که سازمان حفاظت محیط زیست در راستای پیشگیری از آلودگی هوا باید انجام دهد. 
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه برطرف کردن معضل آلودگی هوا نیازمند همت جمعی است، اظهار داشت: ارتقا استاندارد محصولات سوختی مانند بنزین و همچنین وسایلی که در آلودگی هوا نقش دارند برای جلوگیری از ادامه روند بحرانی آلودگی بسیار حائز اهمیت است.  
 
ملایی تأکید کرد: در قبل شاهد کوتاهی مسئولان در حفاظت از محیط زیست بودیم و امیدواریم با تلاش مسئولان در این زمینه کم‌کاری‌های دوره‌های قبل را شاهد نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: از سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نهاد متولی و تاثیرگذار انتظار می‌رود تا در زمینه حل بحران آلودگی هوا با اراده قوی‌تری عمل کرده و با برنامه‌ صحیح و با ارائه جدول زمان‌بندی شده این مسئله را برطرف کنند. 
 
انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.