رفع بحران مالی به شیوه سعد حریری

“سعد حریری” نخست‌وزیر سابق لبنان و رئیس جریان “المستقبل” اخیرا چهار میلیارد دلار از قطر و عربستان دریافت کرده است که بخش مهمی از آن را برای تقویت تلویزیون المستقبل استفاده خواهد کرد.
به گزارش پایگاه “الانتقاد”، سعد حریری از هفته اول اوت جاری سفر خود به قطر را بیشتر کرده است و در تاریخ ۱۳ اوت نیز به همراه “حمد بن جاسم آل ثانی” نخست‌وزیر قطر به ریاض رفت و با ملک “عبدالله بن عبدالعزیز” پادشاه عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

شبکه “ال بی سی” گزارش داد که حریری چهار میلیارد دلار به منظور رفع بحران مالی خود از قطر و عربستان دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش بخش زیادی از این پول‌ها برای فعال کردن شرکت سعودی اوجیه در زمینه اجرای طرح‌های ساخت وساز و پرداخت هزینه‌های کارکنان هزینه خواهد شد و این در حالی است که تا کنون ۱۷هزار کارمند این شرکت برای بازخرید اعلام آمادگی کرده و مراحل قانونی این کار و تهیه چک‌های مربوط به آنها در حال انجام است.

حریری همچنین قصد دارد بخشی از این مبلغ را برای کاهش هزینه‌های اجاره و پرداخت‌های ماهیانه اختصاص داده و در همین راستا دفاتر جریان المستقبل را از ساختمان البوریفاج به سبیرز انتقال دهد زیرا تعدادی از اعضای خاندان حریری سهم الارث خود را از این ساختمان خواسته‌اند.

بر اساس این گزارش حریری همچنین قصد دارد بخش زیادی از این پول‌های دریافتی را برای رفع بحران مالی مربوط به تلویزیون المستقبل هزینه کرده و حقوق عقب افتاده کارکنان آن را پرداخت کند.

شرکت اقتصادی «سعودی اوجیه» که در عربستان واقع بوده و مهم ترین منبع مالی حریری محسوب می شود، پس از اینکه وزارت کشور عربستان دو پروژه ساختمانی را که ارزشی شش میلیارد دلاری داشته از برنامه کاری خود حذف کرده است، گرفتار بحران مالی جدید شده است.

منابع خبری اعلام داشته‌اند که هنوز این دو پروژه در دست بررسی است، اما مسئولان شرکت سعودی اوجیه امیدی به بازگشت آنها در پروژه های کاری خود ندارند.

طرح دیگری نیز که قرار بود این شرکت در آن مشارکت داشته باشد، پروژه حمل و نقل عمومی «ریاض» با ارزشی بیش از ۱۳ میلیارد دلار بود که بنابر گفته منابع خبری این امر نیز بعید به نظر می رسد که شرکت سعودی اوجیه موفق به مشارکت در آن بشود.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.