رفع تحریم‌های پولی و بانکی اولویت کاری رئیس کل بانک مرکزی باشد

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مهترین اولویت رئیس کل بانک مرکزی که باید نسبت به رفع آن اقدام کند، موضوع تحریم‌های پولی و بانکی است.

“ایرج ندیمی” نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی با مشورت روسای جمهور با وزرای امور اقتصاد و دارایی و مجمع‌عمومی بانک مرکزی انجام می‌گیرد، گفت: در مجلس هشتم بحثی در رابطه با تبیین روند انتخاب رئیس کل بانک مرکزی به صورتی که رئیس‌جمهور را مقید به اتخاذ روش خاصی می‌کرد مطرح شد که این بحث در مجلس رای نیاورد.  
 
وی در ادامه به چالش‌های پیش‌روی رئیس کل بانک‌مرکزی اشاره کرد و افزود: اولین و عمده‌ترین مباحثی که بانک مرکزی در حوزه پولی و بانکی، مالی و اعتباری با آن مواجه است، موضوع تحریم‌های پولی و بانکی است که رئیس کل بانک‌مرکزی باید نسبت به رفع آن اقدام کرده و سعی کند تحریم‌های حوزه بانک مرکزی، بانک‌های عامل، تجاری ، دولتی و خصوصی را کاهش دهد.
  
عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: همچنین بدهی دولت و بخش خصوصی به بانکها که سبب عدم تراز بین مجموعه‌های پولی و بانکی شده، مدیریت سیاست‌های کلان اقتصادی به همراه وزرای اقتصادی و مجموعه‌های زیربط، موضوع هدایت و سرمایه‌گذاری شبکه‌های پولی، بانکی، مالی و اعتباری از عمده ترین مباحثی است که رئیس کل بانک مرکزی باید به آنها توجه داشته باشد.

انتهای پیام/

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.