رفع تصرف از ۱۳۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی در یزد

رییس کل دادگستری استان یزد از رفع تصرف ۱۳۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی به ارزشی بالغ بر ده میلیارد تومان در پنج ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه یزد، غلامحسین حیدری طی سخنانی در دومین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان یزد در سال جاری تصریح کرد: خوشبختانه در سه ماهه گذشته مشکل حادی در زمینه تصرف اراضی دولتی و ملی استان گزارش نشد و با تعامل و همکاری مجموعه دستگاه‌های عضو شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی وضعیت مطلوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

وی با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های ادارات متولی اراضی ملی و دولتی به‌ویژه اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، افزود: خوشبختانه در پنج ماه گذشته اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی مبادرت به رفع تصرف از ۱۳۰ هزار متر مربع زمین با ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان کرده است.

رییس شورای قضایی استان یزد خاطرنشان کرد:‌ با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره کل راه و شهرسازی و حکم قاطع دستگاه قضایی، زمینی به متراژ ۵۰۰ هزار متر مربع با ارزشی بالغ بر دو میلیارد تومان خلع ید شد.

حیدری در پایان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته طی چند سال گذشته توسط اعضای شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در از بین رفتن معضل زمین‌خواری در استان از آنها خواست تا روند سابق را با قاطعیت ادامه دهند.

جمال قضاوتی ـ دادستان عمومی و انقلاب یزد ـ نیز در این نشست اظهار کرد: نوسانات اقتصادی موجود می‌تواند انگیزه تجاوز به اراضی دولتی را در برخی افراد تقویت کند لذا این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و کوچک‌ترین غفلتی در این زمینه صورت نگیرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم جلوگیری از ساخت و ساز اراضی تصرف شده متعلق به دولت، گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز می‌تواند از توسعه بی‌رویه و غیر اصولی شهر جلوگیری کند و تصرفات اراضی دولتی را کاهش دهد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.