رفع معضل آلودگی هوا نیازی به افزایش اعتبارات سازمان محیط زیست در لایحه بودجه ۹۳ ندارد/ عزم دولت برای حل معضل آلودگی هوا باید راسخ باشد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به معضلات آلودگی هوای تهران گفت:مشکل محیط زیست و آلودگی هوا مشکل بودجه نیست و مشکل عدم اجرای قوانینی است که تا کنون مصوب شده اما اجرایی نشده است.

“موید حسینی‌صدر” نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به معضلات آلودگی هوای تهران و در پاسخ به این سوال که آیا فراکسیون محیط زیست برای رفع این معضل پیشنهادی در قالب لایحه بودجه ارائه خواهد داد یا خیر، اظهار داشت: مشکل محیط زیست و آلودگی هوا مشکل بودجه نیست و مشکل عدم اجرای قوانینی است که تا کنون مصوب شده اما اجرایی نشده است که از جمله آن می‌توان به بحث خروج خودروهای فرسوده، نظارت بر آلودگی واحدهای صنعتی، بحث کیفیت استاندارد خودروها و کیفیت سوخت اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست یک سازمان نظارتی است و نیازی به افزایش بودجه ندارد، تصریح کرد: با این حال بودجه سازمان محیط زیست در لایحه بودجه ۹۳، ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: موضوع آلودگی هوا یک موضوع کاملا حیاتی است که باید برای آن شورای عالی محیط زیست به ریاست رئیس جمهور تشکیل شده و رئیس جمهور شخصا آن را مورد بررسی قرار دهد.

حسینی‌صدر اظهار داشت: سازمان محیط  به تنهایی نمی‌تواند کار کند، بلکه عزم دولت برای حل معضل آلودگی هوا باید راسخ باشد، وقتی سوخت کشور کیفیت لازم را نداشته باشد و حمل و نقل عمومی را اصلاح نکنیم و یا اینکه یک سوم پالایشگاه‌های کشور از سوخت مازود استفاده کند، همه نشان‌دهنده این است که هنوز این عزم وجود ندارد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس در پاسخ به اینکه تاکنون مجلس چه اقدامی برای حل معضل آلودگی هوا انجام داده پاسخ داد: قوانین کارآمدی در این زمینه داریم اما هر روز نمی توان وزیر را به مجلس احضار کرد و گفت که چرا بازار خودرو انحصاری و یا سوخت غیر استاندارد است.

عضو کمیسیون صنایع در پایان بابیان اینکه اقدامات مثبتی در رفع معضل آلودگی هوا در حال انجام است گفت: ارتقاء عرضه بنزین یورو ۴ در جایگاه‌های سوخت تا ۶،۵ ماه آینده و همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از اقدامات خوبی است که در حال انجام بوده اما ممکن است یک یا دو سال طول بکشد تا این دست اقدامات آثارشان قابل مشاهده باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.