رفع نگرانی وزارت ارتباطات از عدم ارائه خدمات بر بستر شبکه ملی اطلاعات

۲۱اردیبهشت،

 

معاون وزیر ارتباطات گفت: در راه‌‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نگران بودیم که اگر بستر را آماده کردیم و نتوانستیم سرویس‌های لازم را روی آن ارائه کنیم منابع کشور را حیف و میل کرده‌ایم اما اکنون شاهد تولد و رشد سرویس‌های باندپهن هستیم.
 
به گزارش فارس هفتمین همایش تجارت و اقتصاد الکترونیکی ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
 
علی حکیم جوادی امروز در نشست خبری این همایش اظهار داشت: در جریان برگزاری همایش‌های هفت‌‌گانه تجارت و اقتصاد الکترونیکی، ۲ محور «فنی و ارتباطی» و «امنیت» از ۷ محور به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محول شد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: نقشه راه تجارت و اقتصاد الکترونیکی که در نتیجه دستاوردهای این همایش‌ها تدوین شده، امسال رونمایی خواهد شد و این نقشه یکی از بخش‌هایی بود که در سند دولت الکترونیک دنبال می‌شد.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: طبق چشم انداز پیش‌بینی شده تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به سمت ایران الکترونیکی، در برنامه ششم ایران یکپارچه و در برنامه هفتم توسعه ایران قابل دسترس حرکت کنیم،
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: هم‌اکنون حدود ۱۴۲ میلیون کارت الکترونیکی در اختیار جمعیت ۷۵ میلیونی ایران است و هر نفر حدود ۱٫۸ کارت الکترونیکی دارد این در حالی است که تا چند سال پیش جا افتادن کارت الکترونیک بین مردم یک رویا بود.
 
حکیم جوادی اضافه کرد: در تجارت الکترونیک نیز اگرچه مسیر طولانی است اما دور از دسترس نیست. همین طور که هم اکنون نیز در سازمان فناوری اطلاعات ایران نتایج و مستنداتی داریم که نشان می‌دهد ۱۸ درصد از تولید ناخالص داخلی ایران سهم تجارت الکترونیک است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: راه‌اندازی اپراتور چهارم که قرار است روی فیبر نوری سرویس‌دهی کند، در کنار شبکه ملی اطلاعات بستر مناسبی را برای تجارت الکترونیک مهیا می‌کند.
 
وی ادامه داد: در راه‌‌اندازی شبکه ملی اطلاعات یک نگرانی ما این بود که اگر این بستر را آماده کردیم و نتوانستیم سرویس‌های محتوایی لازم  را روی آن ارائه کنیم منابع کشور را حیف و میل کرده‌ایم. اما اکنون که هنوز شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی نشده شاهد ورود سرویس‌هایی با نیاز به پهنای باند بالا هستیم و این نگرانی ما را برطرف کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.