رفیعی: این شرایط توهین است/ آشنا: حرمت دکتر رفیعی را حفظ می‌کنیم

دکتر علی رفیعی درباره وضعیت تمرین و اجرای نمایش “یرما” به خبرنگار مهر گفت: تصمیم گرفتم به بازی‌هایی که مدام ایجاد می‌شوند خاتمه دهم زیرا یک بار سانسور اخلاقی برای نمایش “یرما” رخ می‌دهد و حال سانسور اقتصادی در حال انجام است. برآوردی که حجت علیخانی مدیر تولید نمایش که مورد اعتماد مرکز هنرهای نمایشی نیز هست به همراه حمید پورآذری دستیار بنده با دقت و بر حسب دستمزدهای معقول ارائه داده‌اند پذیرفته نشده و به هر جهت سعی شده برآورد ارائه شده از سوی ما کم شود.

این کارگردان برجسته تئاتر تأکید کرد: من حاضر نیستم با این شرایط کار کنم و این شرایط را اهانت به کارگردان تئاتر و شخصیت خود می‌دانم. اگر تا آخر هفته جاری مدیران و مسئولان مربوطه پاسخگو نباشند کار را متوقف می‌کنم.

رفیعی برخورد صورت گرفته از سوی مدیران و مسئولان تئاتری را نسبت به تولید و اجرای نمایش “یرما” رفتاری وحشتناک دانست و گفت: با این رفتار و شرایط اصلا نمی‌توانم کار کنم.

از سوی دیگر قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی نیز درباره کاهش مبلغ برآورد ارائه شده از سوی گروه نمایش “یرما” توسط کارگروه تخصصی شورای حمایت از تولید آثار نمایشی گفت: در حال حاضر به دلیل حضور در جشنواره منطقه‌ای شهروند لاهیجان در جریان این ماجرا نیستم و هنوز این موضوع از سوی کارگروه تخصصی به بنده اعلام نشده است.

وی تأکید کرد: احترام و حرمت بسیاری برای دکتر علی رفیعی قائلم و سعی می‌کنم که این احترام در کار نسبت به ایشان رعایت شود اما سایر عوامل نمایش نمی‌توانند به لحاظ حمایت و دستمزد تفاوتی با عوامل گروه‌های نمایشی دیگر داشته باشند.

مدیرکل هنرهای نمایشی ادامه داد: بنده به‌عنوان مدیر تئاتر کشور حرمت بسیاری برای دکتر رفیعی قائلم و بدون اینکه گفتگویی با ایشان داشته باشم اعلام کرده‌ام که حمایت‌های لازم را از دکتر رفیعی خواهیم داشت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.