رقابتی شدن بازار برای کاهش هزینه‌ها

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 رقابتی شدن بازار برای کاهش هزینه‌ها

رقابتی شدن بازار برای کاهش هزینه‌ها

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان به علت عدم رقابتی بودن بازار تلاشی برای کاهش هزینه‌ها در زنجیره تامین نمی‌کنند و خیلی راحت قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهند.

به گزارش ممتازنیوز، مجید منصوری با بیان اینکه شرایط بازار خودرو در ایران انحصاری است، گفت: خودروسازان به جای افزایش تیراژ و کیفیت و کاهش هزینه‌ها در زنجیره تامین، خیلی راحت قیمت خودرو را افزایش می‌دهند و وقتی قطعه‌ساز قیمت‌ها را بالا می‌برد خودروساز نسبت به آن بی‌تفاوت است؛ درحالی‌که خودروساز باید علت‌یابی کند و قیمت قطعات را کاهش دهد.
وی با بیان اینکه شرایط بازار خودرو رقابتی نیست خاطرنشان کرد: اگر بازار خودرو رقابتی بود و خودروساز خارجی در کشور حضور داشت، خودروسازان داخلی در رویه‌های خود تجدید نظر و سعی می‌کردند هزینه‌های زنجیره تامین را کاهش دهند.
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از کاهش تعرفه واردات خودرو اظهار کرد: دولت مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن تعرفه واردات خودرو سالانه ۵ درصد کاهش و به ۲۵ درصد می‌رسید درحالی‌که در زمان وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت یک بار این تعرفه اعمال شد و طی ۲سال اخیر کاهش تعرفه اعمال نشده است.
به گفته نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، از این مصوبه برداشت‌های متفاوتی می‌شود و دولت معتقد است مجلس با این مصوبه مخالف است و باید در این زمینه به سوابق قانونی مراجعه کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان کاهش سالانه ۵ درصد در تعرفه واردات خودرو را منطقی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، منصوری در پاسخ به این سوال که گزارش‌های تحقیق و تفحص از صنعت خودرو چه بازخوردی در این صنعت داشته است، گفت: شرکت‌های خودروساز وابسته به یک فرد نیست که بازخورد فوری از جانب آنها مشاهده شود؛ بلکه این شرکت‌ها سهامی و دولتی هستند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در این گزارش‌ها بررسی می‌شود که حق چه کسی اعم از تولیدکننده، سهامدار یا مصرف‌کننده ضایع شده است بنابر این باید از این گزارش‌ها استقبال شود.
احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرده است که اگر هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم روی بهای خودرو تاثیر نگذارد، با این حال قیمت خودرو بین ۵ تا ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.