رقابت برای کسب صندلی‌های دکتری ۱۴۰۰ آغاز شد

بیش از ۱۸۵ هزار داوطلب از صبح امروز رقابت خود را برای کسب صندلی‌های دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آغاز کردند.

به گزارش ممتازنیوز، برگزاری آزمون دکتری(Ph.D) سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ساعت هشت صبح امروز جمعه مورخ ۱۵ اسفند ماه سال ۹۹ در حوزه‌های امتحانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شد و درهای ورود به جلسه حوزه‌های برگزاری در ساعت ۷:۳۰ صبح بسته شدند، لذا متقاضیان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر می‌شدند.

بر اساس اعلام سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور آخرین آمار تعداد ثبت نام کنندگان در کنکور دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه ها ۱۸۵هزار و ۶۹ نفر است و برای شرکت در جلسه آزمون فوق همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی عنوان شد.

بر اساس دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی برای برگزاری آزمون دکتری لازم بود که داوطلبان برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند. هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب(حداقل یک متر) را حفظ کنند و همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی(بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن(از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی اعلام شد.

بر اساس این دستورالعمل در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون لازم شد داوطلب حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کند.

در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی داوطلبان باید همچنان بر صندلی خود مستقر باشند. به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنند.

داوطلبان سعی کنند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می‌شوند نظیر صندلی‌ها، دستگیره درب‌ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنند.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون دکتری که مبتلا به کرونا شده اند(اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) با هماهنگی وزارت بهداشت تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است که این داوطلبان در محیط جداگانه آزمون خود را بدهند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.