رقابت حساس «آیزاک اوباما» با «کاترینا بوش» +عکس

مردم نیواورلئان هفت سال پس از تجربه کردن توفان کاترینا، امیدوارند برای مقابله با توفان آیزاک تدابیر لازم صورت گرفته باشد و شهر ایمن باشد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، توفان کاترینا یکی از فاجعه ‌بارترین بلایای طبیعی در آمریکا بوده که در زمان ریاست جمهوری جرج بوش پسر در سال ۲۰۰۵ میلادی رخ داد. این توفان باعث مرگ حدود ۲ هزار نفر و آوارگی یک میلیون نفر شد.

چنین فاجعه ای از زمان جنگ داخلی آمریکا در ایالات متحده دیده نشده بود و به همین خاطر، دولت بوش هم در بحث پیشگیری و هم امدادرسانی در این توفان، به شدت از سوی افکار عمومی و رسانه های آمریکا مورد انتقاد قرار گرفت.

طوفان کاترینا

اکنون و پس از ۷ سال از آن حادثه، رسیدن توفان آیزاک به آمریکا، اقدامات صورت گرفته توسط دولت های امریکایی پس از توفان کاترینا را به آزمایش می گذارد. اکنون منطقه نیواورلئان هفت سال پس از توفان ویرانگر کاترینا، توفان آیزاک را تجربه می کند و برای ساکنان این منطقه و رسانه های امریکایی، نوع برخورد دولت اوباما با این حادثه در مقایسه با دولت بوش از اهمیت بالایی برخوردار است.

این توفان با تندبادهایی به سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت برخی نواحی ساحلی را در بر گرفته است. اوباما از ساکنان مناطقی که در معرض توفان هستند خواسته است به هشدارها درباره تخلیه این مناطق توجه کنند. مردم نیواورلئان هفت سال پس از تجربه کردن توفان کاترینا، امیدوارند برای مقابله با توفان آیزاک تدابیر لازم صورت گرفته باشد و شهر ایمن باشد.

طوفان آیزاک

هرچند توفان آیزاک بسیار آرام تر از توفان کاترینا است اما به نوعی نبرد نحوه برنامه ریزی دولت های بوش و اوباما برای مقابله با توفان محسوب می شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.