رقابت داوطلبان گروه زبان های خارجی کنکور ۹۱ شروع شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، داوطلبانی که گروه زبان های خارجی را به عنوان رشته اصلی یا رشته دوم و یا سوم در آزمون امسال انتخاب کرده اند در نوبت عصر امروز(جمعه) در حوزه های امتحانی کنکور حاضر شده و از ساعت ۱۵ وارد عرصه رقابتی این آزمون شدند.

مشاورعالی سازمان سنجش با بیان آنکه در آزمون امسال، ۱۳ هزار و ۱۳۸ داوطلب، زبان های خارجی را به عنوان تنها گروه امتحانی خود انتخاب کرده اند، گفت: ۷۷ درصد این افراد را داوطلبان زن و ۲۳ درصد را داوطلبان مرد تشکیل می دهند.

‘حسین توکلی’ افزود: با توجه به آنکه گروه زبان های خارجی نیز همانند هنر، می تواند به عنوان گروه آزمایشی دوم و سوم داوطلبان دیگر گروه ها انتخاب شود، ۹۷ هزار و ۲۳۰ نفر از داوطلبان گروه های دیگر برای شرکت در آزمون رشته زبان های خارجی اعلام علاقه مندی کرده اند که با احتساب آنها ۱۱۰ هزار و ۳۶۸ نفر در آزمون این گروه نام نویسی کرده اند.

وی گفت: از مجموع متقاضیان گروه زبان های خارجی، ۷۴ هزار و ۴۵۹ نفر زن و ۳۵ هزار و ۹۰۹ نفر مرد هستند؛ داوطلبان زبان های خارجی در زمان حضور در جلسه آزمون باید در مدت ۷۵ دقیقه به ۱۰۰ سووال دفترچه عمومی مربوط به درس های زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی پاسخ دهند.

به گفته مشاورعالی سازمان سنجش، آن دسته از داوطلبانی که زبان خارجی انتخابی آنها ایتالیایی یا روسی است نیازی به پاسخگویی به سووالات اختصاصی ندارند و دفترچه شماره ۲ دریافت نمی کنند و سووالات خارجی غیرانگلیسی به ضمیمه دفترچه آزمون عمومی الصاق شده و در اختیار آنها قرار می گیرد.

توکلی ادامه داد: داوطلبانی که زبان خارجی آنها در آزمون سراسری، انگلیسی، آلمانی و یا فرانسه است برای پاسخگویی به ۷۰ سووال اختصاصی مندرج در دفترچه شماره ۲، مدت ۱۰۵ دقیقه فرصت دارند.

آزمون داوطلبان گروه زبان های خارجی آزمون سراسری سال ۹۱، ساعت ۱۸ به پایان می رسد و داوطلبان گروه علوم انسانی که به لحاظ جمعیت، دومین گروه پرمتقاضی آزمون سراسری امسال هستند نیز فردا(شنبه) به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

سووالات عمومی و اختصاصی داوطلبان آزمون سراسری، دو ساعت بعد از پایان فرایند برگزاری آزمون گروه آزمایشی آنها بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد.

کلید تصحیح سووالات عمومی و اختصاص تمام گروه های آزمایشی آزمون سراسری سال ۹۱ نیز از ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه از طریق پایگاه اینترنتی سنجش قابل مشاهده و دسترسی خواهد بود.

نتایج اولیه داوطلبان آزمون سراسری به همراه کارنامه آنها نیمه مرداد ماه منتشر می شود و داوطلبان مجاز نیز از ۱۷ تا ۲۳ مرداد ماه باید برای انتخاب رشته الکترونیکی آزمون خود اقدام کنند.

نتایج نهایی آزمون و انتشار فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز آزمون سراسری سال ۹۱ در فاصله زمانی ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه بر روی پایگاه اینترنتی سنجش قرار خواهد گرفت.

آزمون سراسری سال با یک میلیون و ۶۶ هزار و ۱۴۱ داوطلب، نسبت به سال گذشته، ۶۶ هزار نفر متقاضی کمتر دارد و تعداد داوطلبان آن نسبت به کنکور سال ۸۹ نیز ۲۲۰ هزار نفر کاهش نشان می دهد.

سال گذشته ۵۶۷ هزار نفر از طریق کنکور وارد دانشگاه شدند که به گفته ‘ابراهیم خدایی’ سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش آزمون امسال حدود ۱۰۰ هزار نفر نسبت به سال ۹۰ اضافه شده است.

فراهنگ ** ۱۰۵۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۸۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.