رقابت دو فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره کن ۲۰۲۲

۲۷فروردین۱۳،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن روز سه‌شنبه اسامی فیلم‌های بخش‌های سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه را اعلام کردند.
 

در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه، ۹ فیلم برای دریافت جایزه نخل طلای فیلم کوتاه رقابت می‌کنند که فیلم ۱۵ دقیقه‌ای «بیشتر از دو ساعت» به کارگردانی علی اصغری از ایران یکی از آن‌هاست.
 

جین کمپیون فیلمساز نیوزیلندی برنده جایزه اسکار و رئیس داوران بخش‌های سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه برنده جایزه این بخش را روز ۲۶ مه (۵ خرداد) در مراسم اختتامیه جشنواره کن معرفی می‌کند.
 

کمیته انتخاب فیلم‌های کوتاه این ۹ فیلم را از میان ۳۵۰۰ فیلم کوتاه متقاضی از ۱۳۲ کشور برگزید.
 

برای اولین بار فیلمی از فلسطین برای دریافت جایزه نخل طلای فیلم کوتاه رقابت می‌کند. فیلم‌هایی از ژاپن، بلژیک، لهستان، فرانسه، کره جنوبی و… دیگر رقبای این بخش می باشند.
 

همچنین ۱۸ فیلم (۱۴ فیلم داستانی و چهار فیلم انیمیشن) برای رقابت در بخش سینه‌فونداسیون انتخاب شده‌اند که «دوئت» به کارگردانی نوید دانش از ایران یکی از آن‌هاست.
 

این فیلم که تولید مدرسه هنرهای سینما، تئاتر کارنامه است، سال قبل در پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی در بخش داستانی جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد.
 

برندگان سه جایزه سینه‌فونداسیون ۲۴ مه (۳ خرداد) معرفی می‌شوند.
 

بخش سینه‌فونداسیون را ژیل ژاکوب رئیس فعلی جشنواره کن سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی کرد. برگزارکنندگان این بخش با هدف کشف فیلمسازان تازه هر سال بین ۱۵ تا ۲۰ فیلم کوتاه و نیمه‌بلند به کارگردانی دانشجویان فیلمسازی از سراسر جهان را انتخاب می‌کنند.
 

امسال ۱۵۰۰ فیلم از ۲۷۷ مدرسه در سراسر جهان به کمیته انتخاب بخش سینه‌فونداسیون ارسال شد.
 

حضور اولین فیلم بلند فیلمساز برنده جایزه اول بخش‌های سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه در دوره‌های آتی جشنواره کن قطعی است.
 

شصت و ششمین جشنواره فیلم کن ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) با درام «گتسبی بزرگ» به کارگردانی باز لورمان آغاز می‌شود و با تریلر فرانسوی «زولو» ساخته ژروم سال به پایان می‌رسد.
   

استیون اسپیلبرگ فیلمساز آمریکایی رئیس هیات داوران بخش مسابقه اصلی است و اودری توتو بازیگر فرانسوی اجرای مراسم افتتاحیه و اختتامیه را به عهده دارد.
 

جین کمپیون رئیس داوران بخش سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه تنها فیلمساز زن است که در تاریخ برگزاری جشنواره کن برنده جایزه نخل طلایی (برای فیلم «پیانو») شده است.

هالیوود ریپورتر / ۱۶ آوریل / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.