رقابت شاعرانه ۱۵۰ کودک زیر ۱۰ سال/ استقبال مردم خوی از “مشاعره”

اسماعیل آذر مجری و کارشناس “مشاعره‌” درباره تولید سری جدید این برنامه به خبرنگار مهر گفت: حدود ۲۰ روز پیش در شهرستان خوی بودیم و مشاعره با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر در بزرگترین پارک خوی با نام ملت برگزار شد. نکته جالب اینکه تقریبا تمام مقامات این شهرستان در برنامه‌ها حضور داشتند.

وی افزود: ما شگفت‌زده شده بودیم و سراپای‌مان را شوق فراگرفته بود. چرا که مردم با تمام وجود کنار ما بودند و حتی در طول برنامه نیز بعید به نظر می‌رسید کسی جمع را ترک کند. برنامه در یک استخر بزرگ برگزار شد که وسط آن دکوری با پنج، شش هزار صندلی ساخته بودیم و حدود همین تعداد نیز ایستاده برنامه را دنبال می‌کردند.

پیشنهاد احداث خط هوایی قونیه-خوی

این کارشناس در توضیح یک پیشنهاد فرهنگی ادامه داد: در شهر خوی مقبره شمس تبریزی وجود دارد. من به سهم خودم پیشنهاد کردم که ریاست سازمان میراث فرهنگی تدبیری بیندیشند تا در آینده بتوانیم یک خط هوایی بین قونیه و خوی داشته باشیم. در این صورت می‌توانیم توریست بسیار فراوانی را جذب کنیم.

آذر ادامه داد: توریست‌ها می‌توانند با امکاناتی که شهرداری و شورای اسلامی شهرداری خوی ایجاد می‌کند، پذیرایی شوند؛ به گونه‌ای که نیازی به تردد در محدوده‌های دیگر نباشد و در صورت ضرورت طبق قانون نظام جمهوری اسلامی ویزا خواهند گرفت.

مشاعره‌ای به بهانه روز قزوین

مجری کارشناس “مشاعره” با اشاره به ضبط ۱۳ قسمت در خوی، درباره حضور عوامل این برنامه در قزوین اظهار کرد: روز نهم شهریور روز انتقال پایتخت شیعی صفوی به قزوین است و قزوینیان این روز را جشن می‌گیرند. اکنون به همین مناسبت جشنواره‌ای راه اندازی شده که نام جشنواره قزوین به خود گرفته است.

وی افزود: از ۱۰ روز پیش برنامه مشاعره با حضور قزوینی‌ها در سرای اسعدالسلطنه برگزار شد که یکی از زیباترین بازارها و کاروانسراهای روزگار قاجار است. جشنواره روز قزوین حامی این برنامه بود و در واقع و مشاعره یاد شده بخشی از جشنواره به حساب می‌آید.

مشاعره بین ۱۵۰ کودک زیر ۱۰ سال

آذر همچنین خبر داد: قرار است به زودی با حضور ۱۵۰ کودک زیر ۱۰ سال مشاعره خاص کودکان از سراسر ایران برگزار شود. این  مشاعره می‌تواند یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های صدا و سیما به حساب بیاید و سن بیشترین کسانی که مشاعره می‌کنند بین ۶ تا ۸ سال است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.