رقابت فولکس و جنرال موتورز برای تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز خارجی

۲۴اردیبهشت،

202-26.jpg

شرکت خودروسازی فولکس واگن یک کارخانه در مرکز چین احداث می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سخنگوی فولکس واگن گفت: این شرکت در راستای رقابت با جنرال موتورز برای تبدیل شدن به بهترین خودروساز خارجی در بازار چین، یک کارخانه در مرکز این کشور احداث خواهد کرد.

این کارخانه در شهر چانگشا اوایل سال ۲۰۱۶ به بهره برداری می‌رسد و سالانه ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو را دارد.

سخنگوی فولکس واگن در چین بدون اشاره به میزان سرمایه‌گذاری افزود: ما به یک اعلام رسمی در این زمینه نزدیک شده‌ایم و فکر میکنم این هفته صورت خواهد گرفت.

این اقدام در حالیست که فولکس واگن با جنرال موتورز آمریکا برای ایجاد سلطه در بازار بزرگ خودرو چین رقابت دارد.

این خودروساز آلمانی سال قبل دو میلیون و ۸۱۰ هزار دستگاه خودرو در چین به فروش رساند در حالیکه فروش جنرال موتورز دو میلیون و ۸۴۰ هزار دستگاه بود.

فروش خودرو در چین سال قبل با ۴٫۳ درصد افزایش به ۱۹ میلیون و ۳۱۰ هزار دستگاه رسید.

فولکس واگن در حال حاضر ۱۲ کارخانه در چین دارد و کارخانه چانگشا یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت خودروسازی چینی سایک موتور است.

یوآخیم هیمان – رئیس فولکس واگن در چین – ماه قبل به خبرنگاران گفت: این شرکت در حال مذاکره با مقامات چانگشا دربارهٔ این کارخانه است که بخشی از طرحهای فولکس واگن برای ساخت هفت کارخانه تازه در چین است.

فولکس واگن سال قبل دو میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در چین تولید کرد. این شرکت در سه ماه اول ۲۰۲۴ تعداد ۷۷۰ هزار خودرو در چین به فروش رساند که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جنرال موتورز این ماه اعلام کرد که در راستای افزایش سهم خود در بازار خودروهای لوکس که در اختیار برندهای آلمانی است، پس از موافقت دولت چین یک کارخانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری کادیلاک در چین احداث خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.