رقابت مجموعه ‘چمدان’ با ‘رویای گنجشک‌ها’ برای ماه رمضان

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، هرچند مسوولان شبکه دو سیما ساخت مجموعه تلویزیونی ‘امروز فردا’ را به تهیه کنندگی داود قچاق و کارگردانی شاهین باباپور برای مخاطب کودک و نوجوان این شبکه کلید زده اند؛ اما این مجموعه که به آداب روزه‌داری و تاثیرات آن در زندگی می‌پردازد، قرار نیست در جدول پخش شبانه ماه رمضان شبکه دو قرار گیرد و رقابت اصلی بین دو مجموعه ‘چمدان’ و ‘رویای گنجشک‌ها’ خواهد بود.

رقابت بین ‘چمدان’ و ‘رویای گنجشک‌ها’ در حقیقت مسابقه دو گونه سریال سازی است زیرا این دو مجموعه مضمون متفاوتی دارند؛ ‘چمدان’ که خسرو ملکان آن را تهیه و کارگردانی کرده است، حال و هوای طنز دارد.

بازیگران مطرح حوزه طنز از جمله فتحعلی اویسی، هوشنگ توکلی، ارژنگ امیرفضلی، تورج نصر، رضا بنفشه‌خواه، یوسف صیادی، شیوا خنیاگر، اشکان اشتیاق، میرطاهر مظلومی، غلامک جنیدی، مهران غفوریال به همراه فلورنظری، داریوش اسدزاده، شهین تسلیمی، عنایت

بخشی، شهره لرستانی و مریم خدارحمی در این مجموعه ایفای نقش کرده‌اند.

ساخت این مجموعه حاشیه‌هایی به دنبال داشت زیرا تصویر برداری آن اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد تا یکی از گزینه های ماه رمضان ۹۰ باشد اما پخش سریال ماورایی ‘سی امین روز’ موجب شد تا روند تولید آن متوقف کرد و امسال بار دیگر از سر گرفته شد.

‘چمدان’ ساختار اپیزودیک دارد و قصه آن درباره چمدانی است که گمشده است و در هر قسمت دست به دست می شود و هر بار به دست خانواده ای می افتد که برای گشودن آن تلاش می کنند.

برخلاف چمدان که اینک آماده پخش است و دغدغه آنتن را ندارد، ‘رویای گنجشک‌‌ها’ دیگر گزینه ماه رمضانی شبکه دو سیما هنوز در مرحله تولید قرار دارد و تاکنون نیمی از تصویربرداری آن نیز انجام شده است.

البته با توجه به مدت زمان باقی مانده تا ماه مبارک رمضان به نظر می رسد که این مجموعه نیز بتواند خود را به آنتن شب‌های ماه مبارک رمضان برساند.

‘رویای گنجشک‌ها’ به تهیه کنندگی رضا جودی و کارگردانی راما قویدل با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در دست تولید است.

این مجموعه بر اساس فیلمنامه‌ای از فرهاد پورسعیدی، مضمونی اجتماعی دارد و داستان آن با محوریت اکرام ایتام در شمال کشور روایت می‌شود.

علی نصیریان، آزیتا حاجیان، کوروش تهامی، سام درخشانی، ناصر ممدوح و گلاره عباسی بازیگران اصلی این مجموعه هستند.

داستان‌ این مجموعه درباره جوانی است که سال‌ها پیش خانواده‌اش را از دست داده و مسوول یک خانه ایتام در یکی از شهر‌های شمالی کشور شده است.

هرچند جودی تهیه کننده ‘رویای گنجشک‌ها’ دست پری در ساخت سریال های ماه رمضانی برای تلویزیون دارد که می توان به صاحب‌دلان، اغماء و سی امین روز اشاره کرد اما از خسرو ملکان نیز به عنوان نخستین سازنده سریال های ماه رمضانی یاد می شود؛ سریال ‘میهمان’ که شاخصه اصلی آن بازی مرحوم پروین سلیمانی در نقش ‘طاهره خانم’ بود که با چنگال همه درها را باز می کرد.

با توجه به اینکه شبکه یک سیما نیز مجموعه ای با مضمون اجتماعی را برای پخش در ماه رمضان انتخاب کرده است، باید منتظر بود که مسوولان شبکه دو سرانجام از بین یک اثر طنز و یک موضوع اجتماعی، کدام گزینه را برای شب های این ماه مبارک انتخاب می کنند.

فراهنگ ۲۰۲۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۱۱۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.