رقابت نهایی داوطلبان هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور آغاز شد

فروردین ۱۴۰۳

رقابت نهایی داوطلبان هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور آغاز شد

رقابت نهایی داوطلبان هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور آغاز شد

آزمون مرحله نهایی هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از دقایقی پیش در دانشگاه تربیت مدرس تهران آغاز شد.                      

به گزارش راسخون ، مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور روز پنج شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آزمون مرحله نهایی هجدهمین المپیاد عملی دانشجویی کشور از ساعت هشت صبح امروز پنج شنبه، ۱۳ تیرماه در دانشگاه تربیت مدرس آغاز شده و رقابت داوطلبان تا ساعت ۱۴ فردا جمعه، ۱۴ تیرماه ۹۲ به طول خواهد انجامید.
«حسین توکلی» به حضور ۷۹۱ داوطلب در آزمون مرحله نهایی هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از مجموع حاضران در این رقابت ها تعداد ۲۳۴ نفر از المپیاد متمرکز از طریق آزمون کارشناسی ارشد و تعداد ۵۵۷ نفر از قطب های هشتگانه دانشگاهی به مرحله نهایی راه یافته اند.
وی یادآور شد:شرکت کنندگان در این دوره از المپیاد علمی دانشجویی کشور از دانشجویان ممتاز ۳۳ دانشگاه دولتی، سه واحد دانشگاه آزاد اسلامی و سه واحد دانشگاه پیام نور می باشند.
سخنگوی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: رقابت داوطلبان این المپیاد علمی دانشجویی در رشته های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (گرایش زراعت و اصلاح نباتات) و طراحی صنعتی صورت می گیرد.
وی درخصوص آزمون رشته های حقوق و شیمی توضیح داد: سوالات درس حقوق جزای عمومی در این المپیاد دانشجویی براساس قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۰ طرح شده است و پاسخ به سوالات این درس باید طبق همان قانون ارائه شود و آزمون شیمی آلی ۱و ۲ و ۳ که از ساعت ۱۰ تا ۱۱ و نیم صبح روز جمعه، ۱۴ تیرماه ۹۲ برگزار می گردد نیز به زبان انگلیسی خواهد بود.

**نحوه پذیرش دانشجویان در المپیاد علمی دانشجویی
مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور دربارهٔ نحوه پذیرش دانشجویان در المپیاد متمرکز علمی دانشجویی کشور توضیح داد: ۱۵ نفر اول آزمون کارشناسی ارشد در رشته های المپیاد بدون احتساب معدل، درنظر گرفته می گردد.
وی دربارهٔ نحوه پذیرش دانشجویان در المپیاد غیرمتمرکز نیز گفت: در المپیاد غیرمتمرکز از هر قطب دانشگاهی (از قطب های هشتگانه) ۵ نفر درصورتیکه ۶۰ درصد نمره کل نفر اول آن قطب را دارا باشند به مرحله نهایی راه خواهند یافت.
توکلی با بیان اینکه رقابت های رشته های شیمی و ریاضی المپیاد به صورت بین المللی برگزار می گردد، یادآور شد: در المپیاد رشته های شیمی و ریاضی، پس از شرکت در مرحله نهایی المپیاد و اعلام نتایج المپیاد کشوری در این دو رشته، یک تیم ۵ نفره از دانشجویان ایرانی با دانشجویان خارجی در تاریخ ۲۱ تا ۲۴ مردادماه برابر با ۱۲ تا ۱۵ آگوست ۲۰۲۲ به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت که آزمون این داوطلبان به زبان انگلیسی خواهد بود.

مشاورعالی سازمان سنجش اظهار داشت: نتایج مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور (به جز رشته های ریاضی و شیمی که در نیمه اول مردادماه ۹۲ اعلام می گردد) در اواسط شهریورماه ۹۲ از طریق پایگاه اینترنتی اینترنتی مرکز المپیاد سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.olympiad.sanjesh.org منتشر خواهد شد.   

/۱۱۰/   


اخبار راسخون / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.