رقابت ۱۶ تیم در لیگ دسته یک بسکتبال زنان

‘ فاطمه دهقان ‘ سرپرست فنی رقابت های لیگ دسته یک بسکتبال زنان کشور گفت: با توجه به اینکه مسابقات فصل گذشته لیگ دسته یک به صورت کامل انجام شد و جایگاه ۱۶ تیم در جدول کاملا مشخص شد ، نیاز به قرعه کشی نبود و تیم ها در قالب دو گروه الف و ب رقابت ها را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توافق مربیان قرار شد مرحله مقدماتی این رقابت ها در دو دوره چهار روزه و سه روزه برگزار می شود که به این ترتیب هر تیم در دور نخست چهار بازی و در دور دوم سه بازی انجام خواهد داد.

دهقان افزود: همچنین در جلسه قرعه کشی مربیان به اتفاق نظر پذیرفتند که از هر گروه سه تیم به مرحله نهایی راه می یابند و مسابقات این مرحله نیز به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

در گروه الف تیم های هیات بسکتبال کرمانشاه ، نعمتی (ذوب آهن اصفهان )، شهرداری همدان ، نیکنام تهران ، هیات بسکتبال ارومیه ، هیات بسکتبال سیستان و بلوچستان ، نفت آبادان و هورای تهران در مرحله مقدماتی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین تیم های طائرپور شمیران ، هیات بسکتبال چهار محال بختیاری ، بسیج شهرداری کرج، هیات بسکتبال بوشهر ،

هیات بسکتبال گیلان ، پریسای مشهد، نفت مسجد سلیمان و هیات بسکتبال زنجان درگروه ب رقابت های لیگ دسته یک به رقابت خواهند پرداخت.

سرپرست فنی لیگ دسته یک بسکتبال زنان ادامه داد: دو تیم دانشگاه آزاد و تیای تهران به عنوان قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته به لیگ برتر صعود کرده اند و تیم های تامین صنعت فارس و هیات بسکتبال فارس نیز با توجه به وضعیت شان در فصل گذشته و قرار داشتن در پایین جدول به لیگ دسته دو سقوط کردند.

دهقان گفت: همچنین تیم های لیگ دسته یک می توانند از دو بازیکن خارجی در ترکیب اصلی تیم استفاده کنند که نحوه به کار گیری این بازیکنان در فصل یک یا دو بزودی مشخص خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مراسم قرعه کشی لیگ دسته دو بسکتبال زنان کشور نیز با حضور ۲۰ تیم روز گذشته – چهارم تیرماه- برگزار شد و رقابت های مرحله مقدماتی این دسته از ۲۰ تیرماه به مدت ۱۰ روز در شهرهای فیروزآباد ، کرمان ساوه مهدی شهر برگزار خواهد شد.

در گروه الف ، که به میزبانی فیروزآباد برگزار خواهد شد تیم های هیات بسکتبال فیروزآباد، خراسان جنوبی ، شهرضا ،قزوین و عباسی باهم رقابت خواهند کرد .

همچنین در مرحله مقدماتی لیگ دسته دو بسکتبال زنان تیم های کرمان ، سما تهران ، هیات بسکتبال شاهرود، امیر کبیر تهران و امید فارس درقالب گروه ب در شهر کرمان با هم رقابت خواهند کرد.

در گروه سوم تیم ساوه میزبان است و در تیم های ساوه ، هیات بسکتبال مشهد ، شاهین شهر ، مازندران و هرمزگان با هم بازی خواهند کرد. و در گروه چهار تیم های مهدی شهر ، شهرداری لار، آرس ، حجاب شیراز و هیات بسکتبال آذربایجان شرقی در مهدی شهر با هم به رقابت خواهند پرداخت.

ورزشی **۱۸۲۸**۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۹۲۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.