رقابت ۱۹۷ تیم دانش اموزی در مسابقات هاورکرافت ، گلایدر و پرتاب راکت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی/۰۸/۱۲
سومین دوره مسابقات دانش آموزی طراحی و ساخت سامانه های هوافضا با حضور۹۵۰نفر در قالب۱۹۷تیم از۲۰استان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
به گزارش تفسیری خبرنگار ما؛ در این دوره از مسابقات، دانش آموزان شرکت نماینده در سه گرایش طراحی و ساخت راکت با محموله قابل بازیابی، هواناو (هاورکرافت) و هواسر (گلایدر) با یکدیگر رقابت نمودند.
دبیر اجرایی کمیته علمی این مسابقات در مصاحبه با خبرنگار ما رشد خلاقیت دانش آموزان، ترویج فرهنگ کار گروهی و آشنایی دانش آموزان با فضای دانشگاه را از مهمترین اهداف مسابقات طراحی و ساخت سامانه های هوافضا دانست.
محمدرضا مراد با بیان این که در پایان این مسابقات به سه گروه برتر جوایزی اهدا خواهد شد از دانش اموزان علاقه مند خواست با مراجعه به پایگاه اینترنتی دانشگاه شریف درخواست خود را برای شرکت در مسابقات سال آینده اعلام نمایند.
قطب علمی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف و ستاد توسعه فناوری هوافضا برگزارکنندگان این دوره از مسابقات می باشند.
سازمان صنایع هوایی، سازمان فضایی، سازمان بسیج دانش آموزی، شرکت هواپیماسازی هسا و شرکت فن آوران فراهوافضا حامیان سومین دوره مسابقات طراحی و ساخت سامانه های هوافضایی می باشند.
تیم های دانش آموزی از استان های تهران، اصفهان، فارس، البرز، مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، لرستان، گیلان، زنجان،‌ مازندران و کهگیلویه و بویراحمد، نمودستان‌، قم، هرمزگان، ایلام، کرمانشاه، همدان و آذربایجان غربی در این مسابقات شرکت نمودند.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مجید:

    سلام خسته نباشید
    اگه لطف کنید شماره ی تماسی از دبیر جشنواره هاورکرافت دانشگاه شریف واسم میل کنید ممنون میشم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.