رقابت ۲۱۸ برای انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

دبیرخانه هفتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، تعداد نمایشنامه‌های انتشار یافته در سال۹۱ را که به این دبیرخانه ارسال شده است، اعلام کرد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ستاد خبری هفتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران؛ بهزاد صدیقی دبیر هفتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران ضمن بیان این مطلب گفت: دبیرخانه این دوره که فعالیت خود را از زمستان ۹۱ آغاز کرده، تعداد کل آثار ارسالی ثبت شده را ۲۱۸ اثر عنوان کرد که از این میان ۱۹۸ اثر مربوط به نمایشنامه‌های تالیفی و ترجمه است و تعداد ۲۰ اثر در حوزه پژوهش ادبیات نمایشی قرار می‌گیرد.

صدیقی در ادامه اضافه کرد: از میان ۱۹۸ نمایشنامه رسیده به این دبیرخانه ۹۸ نمایشنامه در ۵۵ مجلد مربوط به نمایشنامه‌های تالیفی است که در سال توسط ناشران مختلف به چاپ رسیده است. همچنین از میان تعداد کل نمایشنامه‌های رسیده، ۶۴ نمایشنامه در ۵۱ مجلد مربوط به نمایشنامه‌های ترجمه است.

وی افزود: در بخش نمایشنامه‌های اولی هفتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، تعداد ۳۶ نمایشنامه در دفتر دبیرخانه این دوره به ثبت رسیده که آثار این بخش توسط هیئت داوران بخش نمایشنامه‌های تألیفی مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

دبیر هفتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران در ادامه اعلام کرد: در بخش پژوهش هفتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران ۲۰ اثر پژوهشی ثبت شده که از این تعداد ۱۰ اثر مربوط به تألیف و ۱۹ اثر مربوط به ترجمه پژوهش ادبیات نمایشی است که این بخش توسط داوران بخش ترجمه ارزیابی می‌شود. لازم به یادآوری است که تعداد ۲۱۸ اثر رسیده به دبیرخانه هفتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، توسط ۴۴ ناشر از سراسر ایران به این دبیرخانه ارسال شده است.

او در پایان یادآور شد: تعداد آثار انتشار یافته در حوزه نمایشنامه‌نویسی در سال در کل کشور، چه در بخش تالیف و چه در بخش پژوهش، البته کمی بیشتر از کل ۲۱۸ اثر اعلام شده که بنابه دلایل مختلف از جمله نامشخص بودن نشانی ناشر یا نویسنده یا مترجم، موجود نبودن اثر در بازار کتاب و… به دفتر دبیرخانه این دوره ارسال نشده است.

گفتنی است، هفتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران به دبیری بهزاد صدیقی توسط کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.