رقابت ۹۰ نمایشنامه در مرحله دوم ارزیابی جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی

۱۶اردیبهشت،

از میان ۵۰۰ نمایشنامه متقاضی شرکت در اولین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی، ۹۰ نمایشنامه به مرحله دوم ارزیابی این اتفاق راه یافتند.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، مرحله اول داوری آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره با ارزیابی حدود ۵۰۰ نمایشنامه از سوی هیئت داوران سه نفره این بخش به پایان رسیده است و از این میان ۹۰ اثر به مرحله دوم ارزیابی راه یافته‌اند.

وحید دارابی، مسئول اطلاع‌رسانی دبیرخانه اولین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی در اینباره به هنرآنلاین گفت: ۹۰ اثر راه یافته به مرحله دوم ارزیابی جشنواره، آثاری می باشند که توانسته‌اند نظر مساعد حداقل دو داور از مجموع ۳ داور مرحله اول که براساس آئین‌نامه جشنواره به سبب جلوگیری از هر گونه شائبه و حرف و حدیث، مجاز به معرفی آنها نیستیم را کسب کنند.

۱۹ نمایشنامه از بانوان در میان ۹۰ اثر راه یافته به مرحله دوم

دارابی افزود: از میان ۹۰ اثر راه یافته به مرحله دوم، نویسنده ۱۹ نمایشنامه از جمع بانوان هنرمند می باشند و دو نمایشنامه به شکل مشترک توسط یک زن و یک مرد نوشته شده است و دو اثر نیز توسط دو نمایشنامه نویس مرد به رشته تحریر درآمده‌اند.

وی ادامه داد: همچون مرحله اول بازخوانی آثار، در مرحله دوم نیز نمایشنامه‌ها بدون عنوان و ذکر نام نویسنده و با درج کد شناسایی در اختیار بازخوان‌ها و هیئت ارزیابی قرار می‌گیرد تا تنها ارزش ادبی و فنی اثر نمایشی ملاک ارزیابی از سوی کارشناسان بازخوانی باشد.

مقرر شده است به برگزیده اول این جشنواره مبلغ ۱۲میلیون تومان، نفر دوم ۸ میلیون تومان و نفر سوم ۶ میلیون تومان جایزه اهدا شود؛ ضمن آنکه به ۱۰ نفر تقدیری این جشنواره نیز هر یک ۲ میلیون تومان اهدا خواهد شد.

گفتنی است، اولین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی به همت بنیاد ادبیات نمایشی ایران و به دبیری علی ایزدی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۵۲/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.