رقبیب گرند ویتارا و قشقایی+تصاویر

امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی برقی به همراه گرمکن و … نشان دهنده وجود امکاناتی بسیار نزدیک به هیوندا Ix35 است

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران طراحی این نسل از اسپورتیج فوق العاده جسور، اسپورت و زیباست. طرح زنده و پویای چراغ های جلو در ترکیب با جلوپنجره کرومی چشم هر بیننده ای را خیره می کند و به این زودی ها خسته کننده نمی شود. خط بدنه پهن و جذاب در نمای جانبی خودرو تا گلگیر عقب ادامه یافته و به آرامی محو می شود.

در داخل کابین طراحی کنسول مرکزی، صفحه کیلومتر و … ارتقای چشمگیری نسبت به نسل قبل داشته و از رقبایی چون گرند ویتارا و قشقایی یک سر و گردن بالاتر است اما از شادابی و ظرافتی که در کابین Ix35 شاهد آن بودیم خبری نیست. کیفیت ساخت و مونتاژ این نسل طبیعتا از نسل قبلی بهتر است اما باز هم راضی کننده نیست و جای پیشرفت بیشتری دارد. صندلی های ردیف عقب به راحتی صندلی های جلو نیستند و باز هم مشکل تنگی ردیف عقب گریبانگیر سرنشینان است.

 سواری اسپورتیج خشک و همراه با تکان هایی ناشی از سیستم تعلیق اسپورت آن است که آنقدرها هم آزار دهنده به نظر نمی رسد اما این سیستم تعلیق اسپورت هندلینگ خوبی را برای آن به ارمغان آورده است.

 اسپورتیج و Ix35 از پلتفرم یکسانی بهره می برند و این تشابه در پیشرانه آنها هم مشاهده می شود و همان قلب تپنده چهار سیلندر ۲/۴ لیتری که ۱۷۷ اسب بخار نیرو تولید می کند به همراه جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک در اسپورتیج هم به کار می رود.

 امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی برقی به همراه گرمکن و … نشان دهنده وجود امکاناتی بسیار نزدیک به هیوندا Ix35 است تا رقابت با برادر خود را بسیار تنگ و نفسگیر کند، هر چند رشد چشمگیر قیمت نسل جدید اسپورتیج مسئله ای است که در هنگام تصمیم گیری برای خرید نمی توان به سادگی از کنارش گذشت حدود قیمت از ۸۵ تا ۹۴ میلیون تومان است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.