رقم دستمزد کارگران امشب مشخص می‌شود؟

جلسه دستمزد شورای عالی کار با گذشت بیش از ۴ ساعت همچنان در حال برگزاری است و آخرین اخبار حاکی از آن است که علیرغم مذاکرات فشرده دو گروه اختلاف بر سر درصد افزایش حداقل مزد کماکان ادامه دارد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دویست و نود و یکمین نشست شورای عالی کار از ساعت ۱۶ با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی به منظور تعیین حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران آغاز شده و مذاکرات فشرده و سخت میان دو طرف در جریان است.

وزیر کار از دقایقی قبل در جلسه حضور یافته و بر این اساس ادامه مذاکرات به ریاست وزیر کار و با حضور همه شرکای اجتماعی دنبال خواهد شد.

بر اساس آخرین اخبار، در حالی که گروه کارفرمایی همچنان بر مواضع خود در جلسات گذشته پافشاری و پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی حداقل مزد را مجددا مطرح کرده‌اند، اما گروه کارگری با اشاره به افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی هزینه سبد معیشت کارگران نسبت به سال گذشته، بر لزوم تمکین از ماده ۴۱ قانون کار و توجه به بند دو این ماده یعنی سبد معیشت خانوار تاکید دارند.

در آخرین نشست دستمزد شورای عالی کار در ۲۹ اسفند ماه سال گذشه، خبر رسید که دولت و کارفرمایان بر سر افزایش حداقل حقوق کارگران به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به توافق رسیدند و این میزان افزایش را سرجمع با احتساب حداقل مزد به علاوه سایر بخشهای جانبی آن اعم از بن خواربار و حق مسکن پذیرفتند، در حالی که تاکید گروه کارگری افزایش این رقم تنها روی پایه حقوق بود. در نهایت به دلیل  اختلاف نظر دو گروه در خصوص نحوه توزیع این رقم جلسه شورای عالی کار به نتیجه لازم نرسید و طبق آنچه وعده داده شده بود به فروردین ماه امسال موکول شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان کارگران در شورای عالی کار در تلاشند با نزدیک کردن حداقل مزد سال گذشته کارگران به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب افتادگی حقوق کارگران از سالهای گذشته را جبران و دستمزد کارگران را ترمیم کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.