رکورددارشنای نابینایان آسیا: کمیته پارالمپیک حقم را نداد اما از کسی گلایه ای ندارم

‘وحید کشتکار’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تمام ورزشکاران ایرانی در بازی های پارالمپیک لندن به ویژه شاهین ایزدیار، آرزوی موفقیت دارم و با تمام وجودم برای موفقیت این قهرمان ارزنده شنای کشور در لندن دعا می کنم.

وی افزود: متاسفانه کمیته ملی پارالمپیک به این بهانه که رکوردهای من به کسب مدال در پارالمپیک نزدیک نیست، نامم را از فهرست نفرات اعزامی خط زد که پس از اعتراض و پیگیری های فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان مقرر شد بعد از برگزاری رکوردگیری، نماینده شنا برای اعزام به لندن انتخاب شود.

کشتکار بیان داشت: برای شرکت در رکوردگیری فقط دو هفته به من فرصت تمرین دادند و این امر در حالی رخ داد که رقیبم یک سال و نیم در مشهد به تمرینات اختصاصی می پرداخت و هرچه تلاش کردم در انجام رکوردگیری یک ماه به من فرصت داده شود، کمیته ملی پارالمپیک موافقت نکرد.

این شناگر نابینا افزود: با وجود این شرایط، رکوردهای نسبتا خوبی را از خود بر جای گذاشتم و متاسفانه در حالی که از لحاظ کلاس بندی با رقیبم در یک کلاس نبودم، کمیته ملی پارالمپیک روی نام من خط قرمز کشید تا برای دومین بار از حضور در پارالمپیک محروم شوم.

کشتکار در بخش دیگری از این گفت و گو بیان داشت: در بازی های گوانگ ژو ۲۰۱۰ در ماده ۴۰۰ متر آزاد و ۲۰۰ متر مختلط انفرادی، رکورد آسیا را ترقی دادم و در ماده ۱۰۰ متر قورباغه هم به مقام قهرمانی دست یافتم و موفق شدم سهمیه حضور در رقابت های شنای پارالمپیک لندن را کسب کنم اما با تصمیم مسوولان کمیته پارالمپیک از حضور در این مسابقات حذف شدم.

وی ادامه داد: در رقابت های جهانی ۲۰۱۰ در حالی که به فینال راه یافته بودم به دلیل حضور شناگر رژیم صهیونیستی در گروهم، از رویارویی با این حریف امنتاع کردم و با افتخار مدال طلا را از دست دادم و با این شرایط اگر در پارالمپیک شرکت می کردم، شانس حضور در مرحله نهایی را داشتم.

وی اضافه کرد: اینکه مسوولان می گویند رکوردهایم به کسب مدال در پارالمپیک نزدیک نبوده، جای تعجب و پرسش دارد.

کشتار ضمن تشکر از مسوولان فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان، اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و همچنین هیات نابینایان و کم بینایان استان فارس گفت: حمایت آنها بیشترین انگیزه را برای تلاش بیشتر به من داده است و سعی می کنم در رقابت های پارآسیایی ۲۰۲۴ اینچوان کره جنوبی از حیثیت و حقم دفاع کنم و پرچم ایران را به اهتزاز درآورم.ک/۳

۷۳۶۸/۶۷۹

ورزشی. ** ۱۵۸۹ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۵۴۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.