رکورد تاریخی‌ بورس شکسته شد

جام جم آنلاین: بورس اوراق بهادار تهران به فاصله گذشت سه روز معاملاتی از ثبت تاریخی ترین رکورد خود، رکورد دیگری به دست آورد و در روز نهم مهر ماه موفق به فتح قله ۲۹ هزار واحدی شد.

بورس اوراق بهادار تهران که با استقبال بی نظیر سرمایه گذاران مواجه شده است، با رکورد شکنی روزانه خود همگان را شگفت زده کرده است زیرا شاخص کل بورس در سه روز معاملاتی رویایی ترین وتاریخی ترین روزهای خود را سپری کرد و موفق به فتح قله های ۲۸ و ۲۹ هزار واحدی شد.

به این ترتیب دماسنج بازار سرمایه که در روز پنجم مهر ماه ۲،۵ درصد رشد کرد و برای اولین بار در تاریخ ۴۶ ساله وارد کانال ۲۸ هزار واحدی شد،به این میزان رشد بسنده نکرد و پس از گذشت تنها سه روز با ورود به کانال ۲۹ هزار واحدی مسئولان و فعالان تالار شیشه ای را شگفت زده کرد.

آغاز رشد بی سابقه قیمت ها پس از ماه ها رکود بورس به دلیل افزایش قیمت فلزات اساسی و پتروشیمی‌ها در سطح جهانی و تاثیر آن بر شرکت‌های داخلی است؛علاوه بر این آزاد‌سازی قیمت سیمان و افزایش نرخ دلار که موجب جذابیت سهام شرکت‌های صادرکننده می‌شود در کنار اخبار سیاسی از عواملی هستند که رشد بورس را در روزهای اخیر رقم زده اند.

با ثبت رکوردهای متوالی در کارنامه بورس می توان گفت که بازار سرمایه چهره ی دیگری از خود نشان داده و این فرصت را به دست آورده است تا از پتانسیل های خود استفاده کند و جذابیت بیشتری نسبت به سایر بازارهای رقیب داشته باشد.

به این ترتیب در معاملات امروز نهم مهر ماه دماسنج بازار سرمایه ۱،۳ درصد رشد کرد و با تاثیر مثبت شرکتهای مخابرات، فولاد مبارکه،ملی مس، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی پردیس، سرمایه گذاری امید، بانک پارسیان و پتروشیمی خارک به عدد ۲۹ هزار و ۲۰۷ واحد رسید.بنابراین با رشد ۳۷۸ واحدی دماسنج بازار سرمایه و رسیدن آن به کانال ۲۹ هزار واحد،روز نهم مهر ماه در پرونده بورس اوراق بهادار تهران به عنوان تاریخی‌ترین روز بورس ثبت شد.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.